Followers

May 03, 2009

seminggu di KEDAH : part 1

salam semua. bertemu kembali kita di blogesphere ni, setelah seminggu aku pulang ke kampung. tapi dlm takdak² tenet tuh, aku curi² online gak kejap². pakai memana wi-fi yg aku dan la. adeh, sggh la tak sabo nak updet citer kenduri kat kedah nih.

ok, sebelum tu. meh aku kasi citer sinopsis dah la kot. esok² aku pelekat gambo jer. jadikler, penat la aku rasa nak taip citer pepanjang. uplod gambaq, then citer lebih kurang ok la kot kan.

kenduri alhamdulilah, semua berjalan dgn lancar. out of 3k jemputan, yg turn up around 2k. terima kasih kepada yg dtg. korang tau sapa korang. cuaca adalah sgt ok sehingga pengantin lelaki sampai. elok jer rombongan pengantin lelaki nak beransur, hujan turun dgn lebat sekali. hujan rahmat. alhamdulillah. yerla, mana tak rahmatnyer, since aku balik ari selasa, ari adalah panas membahang.

ok, forget pasal cuaca. hmmmm, nak citer apa lagi. yg aku tau stat hari khamis sampai hari ahad, aku bermalam di ZEN hotel. asalnya bermalam semalam jer sekali jadi 3 malam daaa. so, aktiviti di rumah adalah sgt terbatas. takper, nanti la aku updet. korang layan jerla pics kat bawah nih.



ni pic, ayah aku.
tn hj osman bashah abdullah nama dia.
walopon dah pencen, masih bergiat aktip dgn aktiviti² kemasyarakatan dan politik.



ni plak pic ke2-2 ibu aku.
merangkap isteri² tn hj ismet eh tn hj osman bashah.
yg berdiri tu pn hjh salmah dan yg duduk lak pn hjh che su.
mak aku yg diri tu. yg duduk lak, korang pk la sendirisengihnampakgigi.
mak pun dah pencen, tapi cam ayah gak masih bergiat aktip
dlm segala xtvt berunsur kemasyarakatan dan politik.
semoga ayah dan mak successlove!



diakhiri dgn pics ini.
korang tau ni apa?
ni la putumayam perisa pandan.
adusss sggh sedap.
first time ever aku rasa nih.
tekstur dia yg lembut, ditambah dgn aroma pandan yg harum.
pergghhhhlapar!!!


p/s : masih dlm dilema, nak keje ke tak esokgarupale??

blogger-emoticon.blogspot.com


12 comments:

Dj Epoi said...

Salam Mie...bila balik KL....

Selamat jadik Pengantin Buat adik Mie........

Gua doakan dari spital jer lah hehehehehheheh

Baby Lyana said...

adoii...sedapnya aku tengok putu mayam tu.. kalau kat KL.. keraihhh.... hmm balik ni nak ajak laki aku pi carik kat anak bukit la...pekan ahad sure ade juai punya.. tapi, Lyana siapa nak jaga? huhu

mie said...

cuaca kat kedah ni..
mmg hujan je sejak akhir ni..
best dapat tido..
hhhahaaaaa

mummy_adam said...

wow.. menarik nyer.. putumayam perisa pandan.. 1st time sgr nie.. ;)

TiNiE said...

dj epoi : gua doakan lu cecepat sembuh..amin

shaf : nyum²..mmg sedap. aku beli direct dari mamak putumayam naik motor. first timerasa hat perisa pandan..sedap sggh..

mie : yezza..kedah kalau hujan siap pakej ribut + guruh + segala...

mummy_adam : betoi na, tinie first time dgr n makan.

~Cinta Cukulet~ said...

huhu..mesti sedang berbahagia di kampung nih hehe

[-suziey-] said...

uish festime dgr putumayam pandan nih..cam sedap jek...xpnh jmpe nih...ekekke:D

pstt..xyah keje..cuti jek:p

aramis2177 said...

Wey,
syoknyaa dpt stay loq staq lama2!!!!jelesss aku !!!huhuhh...and putu mayam itu sangat sedep!!!!!iskkk...iskkkk.....cepat2 upload gamba2 wedding adik hang!!!

ieza said...

wah sis...putu mayam perisa pandan pun ada ka....

TiNiE said...

CC : sudah berbahagia..skang di KL jua...hukhukhuk..

suziey : yer zie, wajib sedapp...yer saya arini adalah masih bercuti..

farah : pics wedding otw...tgguuuu

ieza : yer za, akak pun pestaim rasa perisa pandan...

Irm said...

tinie,
terliur gila nya tengok putu mayam ni!!
dah berapa tahun tak makan nih..
adeeiii..

TiNiE said...

irm : ala, tecian..takpa² nanti hang balik mesia sok, hang makan jer sumer yg hang tingin secara marathon..hihihi

heart my community