Followers

May 26, 2009

jom kasi TELEYO....

ni nak kasi korang teleyo lapar di pagi hari. heh. aktiviti ni berlangsung pada pagi ahad, sebelum bertolak balik ke KL. kejadian di rumah nenek di simpang empat, alor star. pergghh...mmg manthop aar garam belacan home made ni. kalah kuah rojak mak b** weih. serius. garam, gula, toyu, belacan n cabai dia mmg cukup. syabas kepada kak ita yakni sepupu aku yg terror menumbuk garam belacan nih.



buah²an yg ada pelam, setui n jambu.
pelam tu adalah pelam lemak.
adeh, masih terasa kesedapannya lapar hingga ke titisan terakhir.




nyum...nyum....

blogger-emoticon.blogspot.com


21 comments:

pinkiss said...

pedih perut weh aku tgk mangga pepagi ni.

Abby Sue said...

seb baik aku tak peknen tinie, kalu dak dah lama aku g terjah umah hang!!

Bondarock said...

seb baik aku bkn pengemar benda memasam!

IeDa said...

mak aiiiiiiiii..mmg betol2 buat org terliyoq nie..hehhehe

AQisH said...

ape kes ko saja kasik akak meleleh ayaq lioq pepagi ni..isshh..bdk ni laa :-p

[-suziey-] said...

ceh takat nk tayang je tp xjemput mkn simpan je la (ayat xpueh hati ni..ekekek:D)

Fazemy said...

mmg telior tgk nih...nyum nyumm

MaMaQaYPo FaMiLy said...

huhu... MaMa x suka menyicah!! :p

AkMa said...

pencicah tu memang teliur..tp mangga muda tu x rs ape2 pun sbb x suke menda masam..ehehh

eRRuL "BuLaNsYnDrOM" said...

masam r.. xbest makan pepagi

TiNiE said...

pinkiss : sila percaya mangga itu tak masam langsung

abby sue : ala, takyah tggu peknen nak terjah umah mai jerla..

bondarock : serius buah tu tak masam..lemak2 manis gitu dan ranguppp!!

Ieda : yeap..slruupp

aqish : jgn kata kakqish, tinie pun teleyoq balik nih..uhuk

suziey : jauh oo nak jemput..nuun kat loq staq sana

fazemy : nyum..nyum..

mama qaypo : ishk, antara nikmat kat donia ni..menyicah laaaaa..

akma : mangga tu tak masam..lemak..sedap dgn pencicah sekali...adeh

errul : lemak2 manis rul..takper makan jer

suked8787 said...

Uishhhhhh...sedapnya...x leh tgk la buah pelam ngan garam belacan tu...tmbh lak ada buah setoi...dan2 teringat kampong k tinie oiiii...awatla buh gmbq tu bagi ceq terliuq ni....buah setoi ada lg ka? Mai sebijik.

Ibu Ayra said...

meleleh air liur tgk buah pelam ngan garam belacan tu....ishhhh, sedapnyaa.....nak sket!

Diamilikku said...

wah bestkan dapat menyicah..sone pun hari jumaat lepas time solat jumaat menyicah ngan geng2 opis...perghhh sedap tak hengat....nikmat kan....pelam lemak tu memang sedap kan kak tini..tapi sone tak penah makan buah setoi lagi...hurmmmm takpa2 akan kucari

Mya said...

memang terliur!!!

payiet said...

aku adalah ngilu melihatkan nya

TiNiE said...

sue : buah setoi ada la, tapi kat kampung..tak bawak balik limited edition..kihkihkih

ibu ayra : haruss meleleh leyo la..

sone : kaktinie kureng gak la ngan buah setoi. tapi kalau wat jeruk ok sikit la kot. alahai kecur balik dah ni ha..adeh

mya : nyum..nyuum..

payiet : kan. nasib..nasib..

mie said...

sakan memcicah ye....
letak cabai je..
nape xletak cili padi..
baru kaw...
hahaaaa

TiNiE said...

mie : cabai = cilipadi = cabai melaka...mmg kaw terangkat abisss...

amalz said...

lama tk mkn buah setoi weyyy!

aku suka rendam buah setoi dlm garam belacan. tunggu dlm 10 minit ngap. uisshhh mmg sedap..

TiNiE said...

amalz : aku kureng sikit buah setoi..ish tgk balik entry ni dan dan kecur aleyo aku..adeh..

heart my community