Followers

March 04, 2009

salah ker???

naper ek. org suker perli² pasal anak aku ramai??? why...why...

blogger-emoticon.blogspot.com
huhuhu cam nak jer lari laju²...jauh²
salah ker ada anak ramai sedih
yg pasti anak² aku tak salah tautakbolelove

37 comments:

ieza said...

ala..org tue iri ati kak...ish..kalau ieza diberi rezeki anak ramai..suka sgt2...AMIN....kak doakan ek..

ieza said...

kakak..rilex arrr...apsal nak lari plak...bukan semua org diberi rezeki anak ramai tau....go sis...

naja said...

dengki kot. alah tini, kalo beranak ramai kena perli.. yg tak beranak2 pun kena perli jugak. isk.. kang aku mencarut kat sini nanti, haru! pedulikanlah..

Baby Lyana said...

biasalah.. manusia.. x pernah puas.. xde anak, perli tanya kenapa x beranak..dah ade sorang, dok tanya bila next.. bila byk, dok perli2.. pendek kata, manusia x pernahnya senang hati tgk org lain bahagia..

pinkiss said...

bahawasanya mereka itu mempunyai penyakit di dalam otak. sekian.. terima kasih. persetankan je!

TiNiE said...

ieza >> sebenarnyer za, proses disindir anak ramai ni ada kronologi nyer..stat dari peknen anak kedua, banak..pehtu peknen plak..banak..asiklaaa kena sindir..letih ok!!!

naja >> takla naja, kkdg sampai satu tahap dah takleh tahan tu yg hambur jugak kat sini...masalahnyer aku anak ramai aku guna duit depa ka bela anak² aku..huhuhu

shaf >> betoi shaf..aku setuju sgt stetmen hang nih...pasrah jerla...

Beautiful Disaster said...

ala, bese arr kak. org ni kn xpnh tgk kite sng. akak xssh ati anak ramai, org lain lak yg ssh ati. ssh nk phm pangai org ni?

siti said...

4 xcukup ramai la, hrp + lg, sy suka

@_da said...

eeeeeeeee........ sapela yg cakap tu... jgn dikisahkan kak tinie mulut diorg tu.. anak la anugerah paling berharga dari segala-galanya.....

Deqna said...

apa derang nak kesah anak ko ramai ker apa.. ada ko suh derang beli susu? derang ni jeles kot sbb ko leh beranak byk kali kot.. aku suka jer ko ada anak ramai2..

aku yg tak beranak ni pun ada org bising2.. ingatkan org takde anak jer org nak perli2 rupanya ada anak pun kena gak.. dunia dunia

Beautiful Disaster said...

kejap. adekah kerna komen sy kt entry bwh ni? bkn kn? sy xperli akak kan? adehhhh. serbe slh lar pulok..

alladiin said...

saya adalah anak bongsu dari sebelas adik beradik...fuyooo..ramai tu.. Jgn ambil pusing beb.. Beruntung u bila hari tua nanti.. trust me

Azure said...

nape nak kesah pun orang ada anak ramai???? pelik laa...

kita lagi jeles tinie ada 4 org anak dara...kita nie terkedek-kedek la baru 2 org haa...ntah bila nak tambah...

hajat hati nie nak anak 7, tapi hubby dah buntang mata...hahahaha

SYAbAR said...

lg ramai anak, lg tambah rezeki
walaupun ada anak ramai, bila masing2 dah besar dan berkeluarga, mula terasa sunyi sebab kembali berdua

mummy_adam said...

tak salah.. rezeki tu..
lagi ramai, lagi murah rezeki.. :)

TiNiE said...

pinkiss >> hmmm...

BD >> ntahla..tulakan ssh nak pham pangai org nih...

TiNiE said...

siti >> huhuhu...nak soh tambah ker...letih laa..

@-da >> ala bukan diorg tak tau anak tu anugerah. tapi nak gak sindiri²..sedih sob..sob..

deqna >> tq na. aku tau ko paham situasi aku nih.

BD >> takder kena mengena ngan komen ko tu ryn. benda ni mmg dah lama. tup tup terletup arini...

alladiin >> tq en.ashri.

azure >> wah! syabas. tinie doakan untuk azure. amin...

syabar >> betul tu kakmin. anak² mmg bawak rezeki. insya-Allah amin.

mummy_adam >> tq...

Beautiful Disaster said...

fuh. sib baik. sbb sy xperli akak. toceh toceh.

payiet said...

Eleh kak tin dorang tu dengki sbb rezeki ko murah, lantak kan je. Tu anak ko , bukan anak dorang kannnn

Baby Lyana said...

lantaklah tinie.. lain kali kau cari ajer ayat2 bermakna utk lesing dia.. amboiii mulut..... aku selalu org camtu, aku kasi sedas-dua beb.. biaq padan muka.... puas hati.. hehehe

JOM YM! mana kau hilang ni..

TiNiE said...

BD >> takla...akak tak terasa pun ngan komen ko tuh..

payiet >> tq beb..

baby lyana >> mmg shaf..selalu pun aku lantakkan jer..tp kkdg bosan gak..kalau masih..masih masih dok senyum² sinis..haih..

Mya said...

takde anak salah.

anak ramai pun salah.

saya nie, anak kat kampung. lagi berderet cercaan tau kak...
*terkeluar tajuk jap*

sabar eh kak.. (kita je la yg selalu kena sabar kan. huhu)

kakpiah said...

aku raser topik nih dr ko anak 3 dulu kan kak?

ceni je la senang citer..

soklan paling bangang org slalu tnya.. tanak anak ker? mcm deqna kena tu.. aiyooo!! sgt bodow kan org yg tnya centu? deii!! saper tanak anak??

kalo anak sorang.. org akan tanya... eeeiuuu tanak tambah anak ker?

kalo anak rapat2 lak... org akan ckp..tak plan ker?

kalo anak sama jantina lak.. org akan soal.. tanak baby gurl/boy ker?

bangang kan? tu semua bkn di tgn kita la...

kita pojek jer..hikhikhik...

tp kak.. ko kalo berkongsi hal2 nih.. ko kena hati2 kak..
kenkadang ada gak spesis kwn.. depan kita dia ckp "oke saya paham" konsen sgt... blakang kita dia pon sama.. siap ckp.. "cemana la dia tu banak reramai..?? sbb tu kena bg susu murah tp beli perfume bleh lak mahal2.."
sgt keji kan ayat tu??

aku pon bg anak aku susu murah taw!!
sgt terasa..

kakpiah said...

satu lg.. aku nk tmbh..
aku sgt respek ko bleh jaga sendrik keempat2 anak2 ko yg kiut miut tu kak.. tahniah!!
ko bg aku semangat utk tmbh anak..
dan kalo aku dpt pat2 boy pon aku redha..
bleh usong keranda aku nanti...
ko lak.. lagi saploh tawon bleh jd mandor.. x yah masok dapor ;D

TiNiE said...

mya >> ala mya, kkdg anak bawah jagaan kita sendiri pun..kalau nak jadi musibah jadi gak...hmmm pasrah..

kakpiah >> alhamdulillah so far jaga diorg (tanpa maid) ok pasal en.nahar bnyk membantu, dipens gak ros...kalu jadi anak dara rajin, selamat la aku..wat nyer sebaliknyer..huhuhu...hehehehe

ieza said...

kak...mai bagitau sapa mulut cabiu sgt tue..iza tlg seligi kan

TiNiE said...

ieza >> kbnykan yg selalu bikin panas ni org lelaki..dgr jer kita anak ramai, dan dan ingat kita ni takder keje lain asik 'dikerjakan' jer..adoiii..apodaaa...bikin panassss

fham5579 said...

k.tinie, saya jeles tgk k.tinie anak ramai pastu bila berdiri tu nampak sebaris ja hihihi...comei bangat...mcm senang ja nah 4 trus..pasni rasa nk relax, relax ja kan umur muda lagi..saya ni nk msk 30 br nk on the way 2 org...tu pun tgh mabuk2 ni rasa nk reyau ja..x tahan daulat betui...leh x coih ja trus kluaq xyh melalui mabuk2? hihihi

Jocko said...

aku rasa saper yg perli ko tu,
tak tau yg anak ni REZEKI,,,
kan,,,?

EraNaZeErA.. said...

takpe... kak.. biarkan... anak2 akak tu sumanya hasil dari perhubungan yg halal... biarlah sepuluh pun... ttp tak berdosa.... lagi bagus... akak cuma susah skrg je... tp bila anak dah besar.... insyaallah akak akan bertambah senang....

era pun tingin nak tambah anak... hehehe... tp tula kesihatan belum mengizinkan... tunggu rumah baru projek baru...hahahaha...

anak adalah penyeri dan pelengkap sebuah rumahtangga... nanti kita meninggal dorang yg akan sedekah doa utk kita....dan akan mandikan kita nanti....

azean said...

sabor je tini ... bkn ko perabeh duit org pun nak besarkan anak2 ko ... janji ko bahagia anak beranak .. dan aku bahagia tgk ko anak beranak ... cis bedebah sungguh yg perli ko tu .. lelaki ek .. xper sok rezki dia beranak ramai ... biar dia plak bernanah org dok perli .. baru tau donia tinggi rendah .. uih emo sungguh haih

yong said...

tini..skrg ni...ko jgn hirau2 mulut hang suang tu semua..bukan depa kasik duit..perli2 buleh...sendiri x kena atas kapla..sedap la berckp..rezeki tu beb..rezeki...xper..tunggu atas sana..menjawabbbb

TiNiE said...

fham >> thanx nim...

jocko >> mgkin la dia tak tau..pasai kbnykan yg dok perli2 aku ni lelaki bujang...

eera >> thanx eera. akak akan doakan yg terbaik gak buat kamu sefamily...

azean >> huhuhu yerla yan..sabo jerla...

TiNiE said...

yong >> tula yong, anak² kita, tak soh pun diorg bela..tak soh pun kasi duit ke haper kan..apa masalahnyer aku pun tak tau...

AQisH said...

uisshh..mmg diorg tu mulut puaka huhu..akak impress tau anak tini dah 4 org..akak ni x tau bila nak menambah..rasa mcm x ckp kuat jer..biarlah diorg nak kata ape..janji tini & family bahagia sudehhh ;-)

TiNiE said...

AQisH >> tula kakqish, tini pun taktau apa masalah diorg anak tini ramai...tula, wat tak tau jer yg penting skang hepi² kan diri cukup ek...

fifie said...

Beb, saper bz body tuh...sabar jer la..janji ko bahgia..rejeki tu wooo

heart my community