Followers

March 10, 2009

hidup ibarat roda

pagi ni dan seterus²nya kemungkinan besar aku akan merempit. merempit berduet dgn en.nahar. tapi sebelum tu en.nahar kena buat 2 pusingan. memula antar sarah n aaliyah ke sekolah. pehtu pusing, amik aku, najihah n fatihah plak anto ke nursery. kedengaran mungkin agak meletihkanpenat. tapi nak wat cemana. hidup harus diteruskan.

oh! lupa nak gitau. ari ahad petang, otw balik dari tesco, puchong. keta en.nahar wat hal. berasap. huk, agak menakutkan. aku rasa mcm keta tu nak meletop. takoooot!!gigitjari dan oleh kerana isnin adalah cuti umum, en.nahar pun keje maka tersadai jerla keta tu kat situ.

perasaan aku adalah bercampur-baur antara tension n hepi. heheheh mana nyer tak hepi, selagi keta tu tak jalan, aku akan dihantar dan dijemput pulang dari office oleh en.nahar. walopon merempit. yes, yesmenari!

masa otw dtg opis tadi, aku pun bermuhasabah diri. yer, skang ni mungkin time aku di bawah. dlm kesusahan. pk positip jerla. ada hikmah di sebalik apa yg berlaku. sekuang²nyer kedit kad aku akan berehat sekejap dari di swipe untuk isi minyak kat keta tu kan. dah jimat belanja. selagi boleh survive, survive jerla. takyahla nak harapkan sesiapa. lagi menyakitkan hati kalau kita cuba minta tolong dgn seseorg, tapi permintaan itu dipandang sepi. pengajaran untuk diri sendiri jugak. sekaligus kita boleh tau sapa kawan, sapa lawansiul.

selagi idup kat dunia nih, takyahla nak tinggi diri. bongkak. kalau setakat kita ada harta di dunia tak semestinya di sana sok, kita jua akan bahagia. kalau setakat berharta tapi tak punya sesiapa pun tak guna. nasihat untuk diri sendiri dan juga semua biar miskin harta tapi kaya dgn saudara maratanduk.

petikan tagline dari brodjepoi kita 'apasalahnya rezeki yg Allah kasi, kita kongsikan sama²'

*cerita pasal kereta n merempit jer betul, yg las² tu layan emosi jer...hiks. takder kena mengena dgn yg idup atau yg mati. sekadar buat renungan kita bersama* zasssss.....


16 comments:

kueh bakar said...

yup...btol tu..

KM said...

sabo..sabo...merempit krn ada tujuan dibenarkan...

ieza said...

tul tu kak...idup ni mmg banyak dugaan...Allah sentiasa menduga umat2NYE yang dikasihi...kuatkan ati k

Dj Epoi said...

Gua sendirik ponk hari nih jadik MAT REMPIT rini.....saja2 tukar selera.......

Ada hikmah disebalik kejadian tuh!!!

Dah lama Hangpa berdua tak berpeluk-peluk gamaknya...hehheheheh

Mya said...

huhu.. kau saja la kak.. pepagi dah buat aku emosi tau.. aku dh la lately nie emosi sesadoo.. sobsobsob...

TiNiE said...

kueh bakar >> thx..

KM >> okeh..

ieza >> insya-Allah, tq za..

dj epoi >> yer la pone, bes ooo leh peluk²..hahaha

mya >> alamak entry aku ni sedih ke weih..aiyoookk...

naja said...

hmm untuk seketika ini tini.. kita adalah orang yang disuruh bersabar. redho redho redho

Jocko said...

dugaan...
dugaan...
sabar la tinie

TiNiE said...

naja >> betoi naja..aku sejutu

jocko >> yeap..mmg tgh sabar nih...thanx

Beautiful Disaster said...

lalala. nape ni kak tinit? xpe. merempit adelah best sbb dgn laki sendirik. sabar ekh. jnji akak ade anak2 yg blh buat akak epi. n jgk itu incik nahar juga..

TiNiE said...

BD >> tq ryn..

Baby Lyana said...

kan dah ku ckp, sure kau merempit gi opis..tp best gak.. leh kepit2.. hahahah... cam baru bercinta jer bunyinya..cuma sian anak2 kena naik motor..kalau tak hujan takper kan?

aramis2177 said...

uiks...entry sesentap mungkin !!!!!huhuhu....best gak naik sekali sekala noo...hang nak tau dak??aaku tingin sagt2 laaa nak naik moto ngan laki aku...tp aku ni ala2 penakut sket naik moto nih....seriau jaaaa........tu yg laki aku malas layan aku tuh!huhuhuhuh....
anyway.....bawa2 bersabar babe!!!!sekali sekala bermesra atas moto best!hehehe

TiNiE said...

shaf >> ala selalu kalau keta prob kami mmg merempit anak banak..what to do, idup harus diteruskan...

farah >> mana ada sentap weih..hanya sekadar renungan bersama...alahai, nanti hang balik mai..hang try la sekali merempit ngan shidi...besssss!!!

Baby Lyana said...

betul tu... kadang2 kita kena terima hakikat kan.. hidup perlu diteruskan.. kesusahan ejar erti kesabaran dan kesyukuran... supaya kita menjejak kaki di bumi... ishh apa aku dok merapu meraban ni..

TiNiE said...

shaf : betoi shaf, petang smlm atas motor aku dok muhasabah diri lagi..ok gak syukur aku masih ada motor leh commute, how about ppl yg takder keta/motor langsung?? *positip..positip*

heart my community