Followers

June 26, 2009

Tony Buzan's MindMapping course - 250609

kursus bermula seperti biasa sekitar jam 8:45am. participants this time around almost everybody aku kenal. ada tasha, ayu, kakliza, epol etc..etc. aku duduk semeja dgn kakliza, abgalim, tina, kakfazilah n suhaili. wei jue, aku mana tau si suhaili tu adik ko. adeh. tak sangka la ko ada adik kat bnm terchenta nih.

wifi kat emas 2 sgt mengagumkan. standardla aku selangselikan layan kursus dgn berwifi. kalau layan kos sokmo harusla kengantukanss kan. heh. kursus dimulakan dengan memperkenalkan diri. aku suka pasal, dpt bnyk goodies. satu fail yg ada pensel kaler, sharpener, pen dan kertas. company bernama inocrest yg difacilitatorkan oleh HK LOI.

pastu kitorang diberi 3 biji bola tenis seorang. disuruhnya kitorg menjuggle. adoiii sgt stressss. si epol dan naser antara org pertama yg mendpt gifgif kerana berjaya menjuggle. kata LOI sapa tak lepas juggle takleh balik. takoooottt.

acara juggle ni dibuat setiap kali selepas break. dan aku ttp la tak lepas. just sblm makan tengahari ada aktiviti melukis muka sendiri plak. urrgghh sekali lagi tekanan melanda. gimana mau lukis muka sendiri oooii. gigih plak kuarkan lesen tiru muka gambar di lesen plak.

oh! baru tau yg mr tony buzan's ni, dia tulis buku pasal mindmapping ni katanya, otak kita boleh dibahagikan kepada 2 bahagian yakni, bahagian kiri otak (L) dan kanan otak (R). bahagian L otak kita selalunya fokus kepada yg logik sahaja. contoh yg mengikut urutan seperti A,B,C.... dan 1,2,3...yg linear jer kekdahnyer. manakala bahagian R plak lebih kepada imaginasi, seni dsb.

menurut LOI, kita rakyat MALAYSIA selalu memfokuskan kepada hafalan iaitu jelas menjurus kepada penggunaan otak L sahaja. betul gak. contoh kita study just for da sake of nak lulus exam. semua tu kkdg kita hafal jer bukan kita faham pun. since aku dah abis zaman exam dah malas nak elaborate kat sini.

memandangkan ini baru hari pertama kursus tersebut, aku takmo la tutup lagi n3 nih. errrkkk ke pasal aku tak tau nak end nyer cemana. eh chop, ada homework daaaa. satu kena pektis juggle n dua kena wat mindmap one of da chapter dari buku si en.tony buzan. zasss jerla.



.: di awal pagi, permulaan slide:.




:: goodies::
:: pencil kaler tu cap MAWI ::




:: session menjuggle ::




:: gigih ::




:: ada ke cam muka aku?? ::




:: lunch time!! ::




:: my first mindmap ::

11 comments:

Dj Epoi said...

Selamat Berkorsus iyeeeee!!!

Buat kekawan lain yg ingin mendapat kan TIKET ke Sunway Lagoon....

Jom Join Contest simple gilak Gua...jom!!!!

Buat Gua nyer IT advisor!!!
Lu belajaw betut weih!!!
Jangan dok memain jew heheheheh

Baby Lyana said...

Juggle jangan tak juggle..nanti tak bleh balik :)

Eta LaZiM said...

selamat berkursus !!

Mya said...

bestnyaaa... menjelesss...

alladiin said...

jgn lupa, mlm ni teruskan latihan menjuggle supaya terer dan tak kena denda lagi...

TiNiE said...

djepoi : hihihi yer yer..will do. tq

shaf : heheh aku ngelat

mya : takyah menjeles lelebih...ok ok jerla kot

alladiin : baeekkkk!!

Naz said...

cantik mind map tu... :)

aramis2177 said...

Alo2.....
uiks....lama gilos rasanya aku xjenguk blog hang termasuk laa blog kengkawan yg len......bz berpantang kononnya!hahhahhaa......lg plak ada mak mentua aku laa ni kat cni..lagi laaa kan!hehhehhee....
sesajo jengah blog hang ni!
ok laa babe..take care!! Adios

Deqna said...

woi ko ni tawun ni dah baper byk course dah ko attend nie? aku baru satu jer nie..

Karbon Kopie said...

nape xgune pensel wane luna?errrrkkk!!ade kene mengene kea?muahahahaha...;p

TiNiE said...

naz : maceh!!!

farah : woi, hang pun..do take care na. kiss kiss sama balqises!!

deqna : baru dua la na...

mrs jukogyu : luna mahai ler. ni subsidi from da company loorr...

heart my community