Followers

June 15, 2009

aku diSEKOLAHkan oleh sarah...hmmm


pic kedit to justkhai.com


kejadian di KFC, tesco puchong. masa kami tgh makan, ada la sorang budak mintak derma. tapi en.nahar sudah bilang sama budak itu yg dia sudah kasi pada kkwn dia sblm nih. aku pun meneruskanla pemakanan aku sesambil aku tanya en.nahar.

aku : ye ker abg dah kasi?
en.nahar : hmm, tak kasi pun. tapi budak² ni bukan betul sgt ntah ntah ada sindiket.
aku : tapi kan bang, tinie penah bacala. betul ke tak saluran tu kita jgn amik pot sgt. sekuang²nya kita melatih diri kita memberi.
en.nahar : *angguk-angguk jerla*

15min berlalu, en.nahar temankan aaliyah basuh tangan. tinggal aku, sarah n najihah di meja. tengah aku nak bukak botol minuman coke, ada sorang tua dtg mintak sedekah. nmpk dia agak daif la. memandangkan time tu dedua tgn aku sedang control botol coke yg sedang melimpah tak sempat nak buat apa² pakcik tu blah.

sarah : ibu, kesian atuk tu bu. naper ibu tak kasi dia duit nak beli makanan.
aku : *terkesima. speechless*

15 comments:

Diamilikku said...

speechless jugak....budak2 kan....apa yang lahir tu semuanya jujur2 belaka sis

Beautiful Disaster said...

aah lah ibu ni. nape tak kasi? td ibu sound ayah baeeeek punya. hahahaa. gmbr tu cm pakcik yg kt jambatan g sogo tu kak. siyes!

TiNiE said...

diamilikku : betul. terus kaktinie cam adoiii..rasa panggg tamparan yg kuat hinggap di pipi...

BD : tula pasai. yer yer...mmg dah pasan pun tu jembatan tamparuli kita. wah, tetiba kita ada share ngan jembatan tu kan...

ije said...

haha. sarah belajar dari ibu gak. tadi ibu ajar en nahar. pastu sarah aplikasikan, ajar ibu lak. uhu

Azure said...

betul la kan. wpun byk dgr cite pasal budak2 mintak sedekah ni tak betul, ttp rasa tak sampai hati

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Cian lak TiNie KENA ngan si Sarah.. Budak2 mmg hati depa BERSIH...

anak2 mama kalau pi pasar mlm, mmg pantang nampak org minta sedekah, mesti kecek syiling kat kita... tak bagi, rasa cam KEJAM sgt lak.. depa dok kata.. "kesian la mama"...

TiNiE said...

ije : kan..budak2 kuat sggh observation diorg..

azure : betul betul betul..

mamaqaypo : budak2 kan..diorg stret jer..at lis diorg dah ada pasaan simpati...ok laa

ciK jUkoGYu said...

bagus tul sarah..mesti tato nk ckp ape kan mase beliau ckp camtu...huhuhu

Baby Lyana said...

hmm..nanti sure Lyana pun camtu.. but so far, hubby aku sentiasa memberi.. tapi, kalau ade mka yg dia pernah nampak menipu, dia tak kasi la.. sbb ade yg dia nampak bleh lintas jln siap berlari2 lagi..tp leh buat2 buta..melampau la kan..

payiet said...

Sian kan kat atuk tu, aku ni kalo kanak kanak leh tahan lagik, tapi kalo warga emas nih cam tangkap syahdu sket.

TiNiE said...

cik jukogyu : aah, mmg terlopong jerla..

shaf : insya-Allah. amin.

payiet : tula kan.

firahadifa said...

huhu.. mesti terinsaf sekejap

TiNiE said...

firahadifa : kan, sekejap jerla..hehehe

atty's said...

kalo fir mesti dia mintak singgit nak kasi org tu....

TiNiE said...

atty's : cutenyer fir...hihihi

heart my community