Followers

January 29, 2009

CNY kami di TRAP...

seawal pukul 9am, kak ros tipon soh siap2...
kami akan ke mana???fikir
kak ros kata, seprais!!!!
chisss...ok, layankan jer...
sepantas kilat di langit aku siapkan ATM...
goreng naget n fries yg tinggal saki baki tu...
dah nama pun plan tergempar kan...
harusla tiada bekalan yg proper....sengihnampakgigi


ber 3G call dulu ngan bonda di Kedah....

perjalanan mengambil masa kurang lebih 2jamngantuk
tapi, untuk mengelakkan kebosanan...
kami bersembang jerrrrbanyakckp...
bergelak ketawa, bergurau senda...menari

berenti makan dulu...masa ni dah tau dah la destinasi kami...
pasai dah nampak sign board tempat itu lagi 9km...
masa ni dah almost noon...
panas siotpenat....

akhirnya tepat jam 12noon kami sampai...
tempat itu bernama Taman Reakreasi Air Panas, Sg Klah...
perghhh, kenderaan yg beratur berkilo2 metricooo panjangnya...
adussss....kak ros turun dulu p q beli tag tangan...
harga tiket Adult = RM10, Children 2yrs n above = RM8...
boleh tahan gakla mahalnyer yer dok...
tapi dah sampai tu zasss jerla...


giler ramai kenderaan menyambut CNY kat sini....


kakak aku (dlm bulatan) hiksss....

pusing2 akhirnya dpt la parking...
dah jauh plak nak jalan masuk...haihketukmeje
dah la kena jalan kaki, dgn stroller fatihah lagi...
takper, takper jauh dtg nih...takkan nak patah balik plak kot...

Alhamdulillah, kami dpt port yg baaeeek punyer...tepuktangan
bersebelahan jer ngan kolam....
budak2 riang gumbira bermain air...
aku??? memula aku jaga fatihah di tepian jer...
tetiba fatihah tido, aku zasss naik sotong...
uish, bes bes...hahahaha


*aku rasa entry ni akan panjangla...* belasah....
dah abis mandi kolam air sejuk...
kami jalan plak p kolam air panas...
kat sini aku, fatihah n najihah tak mandi...
hanya memerhati di tepian kolam jer...

abg ipo n achik mimi sibuk nak merebus telow...ishkkk
dah mmg abg ipo beli telow melambak2...
motif??? nak boilkan telow tu lam kolam yg khas kat sini...
adoiyaiii...layankan jerla....tension
tapi aku tak makan telow2 tersebut yer....hiksss



aku tak gamak nak letak rupaparas telow2 itu betul2...thats y aku sepiakan dia....eeeiiiuuuwwwwwbusuk

kami beransur pulang around kul 3.30pm....
memasing dah kepenatan....
aku sampai PJ dah kat kul 6pm dah...
sekian CNY kami....gatai

20 comments:

Diamilikku said...

bestkan air panas tu...
teringin nak pi..
dulu baca entry nadia..ni kak tini plak buat entry..
lagi teringin nak pi

TiNiE said...

sone >> ekceli kalau org tak ramai cam aritu lagi leh enjoy...aritu org ramai giler...kaktini bnyk jaga fatihah jerla..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

sampai hancur telur telur tu??? MIMI ikut tak??? wah sonoknyer PPG tu!!!

TiNiE said...

mama_aqish >> achik mimi harusla ikut...aah ek, takder plak gambar2 dia..hehehe...

Laxmi said...

dah tukar layout blog ko... rajin sungguh aih ko.. anyway menarik la.. dah agenda aku pepagi layan blog hang.. isk isk isk...:P

TiNiE said...

laxmi >> layan jgn tak layan..nyway tq fren!!!

Mya said...

bestnya...slalu dgr je nama tmpt nie.. tak penah smpai lg..

kak, asal aku takleh komen kat shoutbox hang kak...

TiNiE said...

mya >> alamak takleh ker??? aiyark

pinkiss said...

pening pala aku tgk kereta beratur.

TiNiE said...

pinkiss >> baru tgk gambar..kami ni lagila, dah la travel jejauh..sekali keta q cam haper..sib baik baru pas makan..so, cam ok ok laaa

Naddiea said...

kak tini,shepah dh pi TRAP 3 kali dh tp sekali pun x penah naik sotong tu.huhuuh...kene jaga anak la pulaks kan.mana la dapek main benda2 itew.peh ni kalo pi lagi ingat nk try sekali la.hihihii...

TiNiE said...

naddiea >> looorr...rugi lorr..sotong tu la klimaks..hahaha kaktini curi2 p gedebush skali time fatihah tido...bes bes...

Baby Lyana said...

hahahha.. kau ade ramai babysitter..tu pasal la leh naik itew sotong..kalau aku pi ngan laki aku? hahaha..camner lor....

TiNiE said...

shaf >> gilir2 la naik itu sotong..tapi masa sampai ke air tu...takooootttt..mcm lemas pun ada

Deqna said...

tahan tu anak2 ko berendam dalam air panas tu.. aku dulu pun rasa cam nak mengelupas jer kulit.. tapi mula2 jer rasa panas, pastu ok jer kan..

siap masak telur ko tu yer

TiNiE said...

deqna >> aah, diorg boleh jer pas berendam lam air sejuk, pehtu air panas..sampai kecut2...hakhakhak telow2 tu sumer abg ipo aku nyer agenda..aku tak campow...tak lalu!!!

fham5579 said...

brp jam perjalanan dr kl ke sana tu k.tinie?
lg satu soklan...awat k.tinie x lalu ngan telur2 tu...cita mai skit...

TiNiE said...

dari KL ke situ lebih kurang 1 stgh jam ke 2 jam la..senang citer...uuuu entah..tapi mmg tak lalu la..kalau bunga telur kenduri org semat indah pun kaktini tak lalu...apatah lagi telur separuh masak...taktaula sai pa...

aramis2177 said...

tinie....
hari tu masa blk aku mmg ada plan ngan hubby nak pi stay sana 1 nite kaa gitu..tp last2 kerana cuaca yg asik2 hujan n kami pun xbrp sihat...last2 terlupa gitu jaaa.....huhuhu..tp aku mmg tingin gilaaa nk pi situ!

TiNiE said...

farah >> for a change ok la kot..tapi bagi aku aku prefer SUNWAY LAGOON lagi..muahahahaha

heart my community