Followers

February 27, 2009

saat kelahiran najihah nur'alimin mohd. nahar


alang-alang dah pos video dia masa umur sebulan lebih tu, ni aku nak pos gegambo dia plak saat dia dilahirkan ke dunia ini. ingat kot aku takder gegambo lam labour room, upernyer ada. aritu baca kat blog eera masa dia melahirkan syasya. so, aku pun nak berciter kronologi aku melahirkan najihah. sarah n aaliyah dulu blum ada digital camera, gambo² masa diorg bb ada jer, tapi pakai kamera hp yg VGA sajo. ok back to the future story.


gambo aku just lepas aku melahirkan dia


kekonon masa aku p register kata nak bersalin ssgt tu, upernyer blum. blum ada bukaan pun. masa tu aku ngan mak. seb baik mak ada masa tu. masa tu sekitar jam 8pm 9May 2006. so, diorg kata aku warded dulu esok depa nak induce. blasah jerla pasai aku ni masa ujung² peknensi aku letih bawak perut. perut memboyot badan dok beso tu gak. cemana nak kendong perutfikir? tu yg tak sesabo nak bersalin tu. sama la kes ngan fatihah.



her first feeding.
mak terharu dpt nengok sendiri cucu dia kuar.

masuk labour room sekitar jam 6am pada 10 May 2006. ditemani oleh mak n en.nahar. dah clear perut segala, diorg pun drip la aku. masa ni dah leh rasa contraction. alhamdulillah, induce itu begitu membantu. elok jer bukaan 9cm-10cm, diorg pun calling² dr.nora. blum sempat kaki aku depa letak kat tpt yg sepatutnyer, choih bb kuar. habis darah, air ketuban segala terpercik kat suit cantik dr. nora. nes² tu dpt jelingan maut manja sedas dari dr. nora. masa ni dr. nora cari en.nahar. upernyer dia lari kuar dari labour room. takut darah la tu. aku dah tak dulik, mak aku ada dah cukup. thanx momlove. yerla thanx jugak la kat somi terchenta aku en.naharlove. so, selamat la kuar bb gal yg berkeberatan 3.72kg. tepat jam 10.38am.



ini time diorg nak soh dptkan bau pertama dari ibu.
mmg just after bb kuar dari perut.
*eh, patut gambo ni dulu baru gambo atas, zasss jerla*



najihah masa kuar, rambut dia sgt lebat.


ini just after bercukur. jadi la si botak.
dan skang rambut dia adalah sikit dan halus².
janji ado rambut.


11 comments:

ieza said...

sis...pengalaman bersalin mmg tak leh nak diciter ek...perghhhh.....
monteknyer si najihah ni...anak2 iza lahir 2.3 & 2.4 kg jer....

Diamilikku said...

kak tini..sone tak leh baca citer2 baby lahir ni..rasa sayu je..nak menitik air mata...nak nak plak sis punya citer dengan mak menemani..sian arwah mama..tak sempat tgk pun cucu mok mok dia nih..huhuhuhu

Beautiful Disaster said...

mcm cine. hehe. putih melepak. aduh kak. akak asik cite mende ni. jd xsabar2 pn ade. jd takot pn ade.

Anonymous said...

kebelakangan ni dok flashback crita anak2 yg lama2, ada papa ke? umat Nabi nak bertambah lagi ke? hehehe...

payiet said...

tetiba atas pala kak tin ada ayor plak kan kuikuikui

Baby Lyana said...

hmm... best la dapat rasa kan camner beranak normal..aku ni, cam pi serah diri ajer... rasa sakit kena cucuk epidural, tup tup..tunjuk baby..apa2pun, alhamdulillah semuanya selamat..and dah jadi baby demok tercintaku..

TiNiE said...

ieza >> hani n hana kembar ker za??

sone >> ala, sori!!! tapi dah ketentuan qada' dan qadar kita takleh pertikaikan kan..alfatihah untuk mak sone...

BD >> bes la ryn, experience bersalin n dlm pantang..*tapi kalau ada tenet ngan pc/lappy lagi bes, leh updet blog hari²*

KM >> takderla KM, terjumpa folder gambar lelama, since masa lahirkan najihah lum ada blog, so zass jerla updet..leh gak jadi kenangan diri sendiri...

payiet >> konsep menutup rambut kekdahnyer...

bb lyana >> shaf, aku rasa banak c-zor lagi besssss...hiks

Baby Lyana said...

apsal kau kata bes ek? aku konfius?

ieza said...

tak la sis..depa selang setahun...hani 2003..hana 2004...sis..syox kan ada anak ramai..ieza dok usaha tapi tak da rezeki lagi...uuuuuu..tekanan...

@e_da said...

kak tinie thanx kongsi citerrr ni.. sonok sy baca.. camanala keadaan time sy lak nanti...

TiNiE said...

shaf >> entah, aku rasa cam bes jer banak kali ni kena c-zor..rasa lagi senang nak bela dari normal...

ieza >> hana n hani sama la umo ngan sarah n aaliyah..diorg sebaya la cenggitu..

eida >> yeap, tapi harus diingat lain org, lain xperience peknensi n delivery...akak doakan yg terbaik buat kamu da..amin

heart my community