Followers

February 24, 2009

petang smlm aku tingin nak makan laksa

tepat jam 5.30pm aku pun terjah la opis achik mimi. motip?? nak ngamik dia pulang la. tiba² tekak rasa nak makan laksa. tapi takder idea katner. tanya achik mimi katner ada pasar malam. malangnyer, takder yer tetuan dan pepuan pada arinisedih.

tapi achik mimi sajes ke d'desaria sajer. aku pun apa laga, zassss. niat nak terjah old town. tapi aku rasa takmo la. nak cari laksa ala² kampung gitu. dan dipasangkan plak ngan teh 'o' ais limau.



pergh!!! itu yg mampu aku ucapkan pas pekena itu laksalapar. mmg menepati selera tekakku. dan pasangan teh 'o' ais limau itu jua sungguh manthop n malathop. achik makan kotiau sup jugak sedap. sempat gak aku sip sip sirap dia. sedap jugaksembah. haih

syabas restoran d'desariatepuktangan. walopon rupaparas restoran mu itu tdk menggiurkan, tapi makanan² mu sggh lazat jua. aku ada gak menapau nasi putis n padprik ayam utk kekanak di rumah. syedappp!!!

*ni yg susah ibu² malas dan tak reti masak ni, asik membeli jer*senyumkenyit

12 comments:

Mya said...

sib baik ko buat pengakuan kat ayat last tu kak. hehe..

kakpiah said...

oke kak.. wiken nih aku nk buat laksa.. kompem!!
ko asek mempengaruhi kotak pemikiran ku la kak....

pinkiss said...

sapa pandai masak laksa? saya.. saya.. (sambil angkat tangan).

lariikkk..

~Cinta Cukulet~ said...

sedapnya laksa..kalau dapat laksa penang..fuhh meletupp..arggh nak carik laksa

TiNiE said...

mya >> yer yer aku ngaku

kakpiah >> ko wat laksa taknak jemput aku sama ke??

pinkiss >> ko sumer terror..aku tau tuh...

cinta cukulet >> haa laksa yg kaktinie makan tu ala² laksa kedah..kuah dia fuh... terangkat!!

ieza said...

ooooooo..bikin terliur arr u ni sis...

Beautiful Disaster said...

slalu tol dpt carik restoren yg best2. cmno?

Baby Lyana said...

erm..laksa dia nampak best siot.. kuah dia pekat gila tu.. hahah..hujan-hujan memang sedap dpt laksa kan? mee sup ka...

TiNiE said...

ieza >> jom jom carik laksa jom..

BD >> ala, takat kat area sunway tu melambak kedai makan best²

shaf >> mmg bes shaf, berdodeh gitu kuah dia..*nasibla sapa tak paham*

aramis2177 said...

uwaaaa...aku ni pun duk tgh tinnginnn nak makan laksa lagi nih!hari tu dah makan..tp standart laa kalau dah nama faveret tu....mkn 100 kali pun aku xpuaih.....gile penafsu makan aku nih!huhuh....kalau aku duk mesia skrg...jgn kata hang!!aku pun 'kaki beli' jaa sumer makanan!oohh..heavennya!!!

Baby Lyana said...

oh.. aku plak, kalau beli kena pilih tempat.. tak leh bedal pasal malam.. alamatnya nanti, aku dok book toilet ajer..perut sensitip.. makanya, tu la aku selalu masak ajer sendiri.. @ kena la makan kat restoran2.. haha..kalau aku keracunan ke ape, boleh saman kan kan kan?

Karim Rahman-Noorul Hidayah said...

huhuhuhuh...d'desaria..dkt jeh dgn rmh..blh ler nk g try lakse dye..mcm best jeh tgok kuah dye..pekat..

heart my community