Followers

February 26, 2009

aku yg terkejut di pagi hari

Adusss…tension nyer pepagi ni. Masa otw dari jalan gasing tadi. Depan UH ada tepik lite. Pagi ni ada polis jaga. Masa aku sampai situ, polis tgh gawang² suh jalan. Aku pun pecut la sikit. Nak elak lubang, aku teramik sikit kanan jalan. Dan aku pasti di kanan aku jua tiada kereta. Tapi aku terkejut, pasal aku terdengar hon panjang. Aku toleh kanan, ada keta kancil berpelekat P dinaiki oleh 3 org budak pompuan. Aku rasa diorg pun ingat diorg laju la tu (diorg tak tau ker keta aku enjin TURBO)!!!

Sedikit tak berpuas ati pasal diorg hon aku, aku dpt potong diorg balik sambil tgk sinis jerla kat diorg. Eh, diorg plak tak puas ati ngan aku bila aku tgk centu. Diorg kejar aku sampai nak sondol² keta depan. Aku ingat dah nak sondol keta org tu habis la takat tu. Rupanyer diorg kejar aku sampai dekat u-turn bawah ramp baru tu.

Siap benti tepi keta aku, si minah driver turun dari keta jerit kat aku ceni ”ko, ckp nak brenti kat mana??” dgn gaya ala² samseng road bully kekonon nak ajak setel la. Tak pun nak ajak lawan tarik rambut tumbuk. Si minah sebelah tu pun kemain lagi dok jerit² kat aku. Minah yg dok belakang pakai tudung, putih² mcm seriau gak ngan apa yg jadi. Sedikit terkejut dgn insiden yg aku tak jangka ni, aku just ckp ceni ”ko hon aku” bistu, apa lagi ko nak??

Luckily lampu hijau, aku just u-turn then aku pandang lagi kat diorg sambil wat isyarat gila kat paler. Serius aku terkejut ngan apa yg berlaku tadi. Sambil bermuhasabah diri. Salah aku kah???

17 comments:

payiet said...

dorang tu branik sbb ada geng, tak pe kak tin, lenkali catit no plat. Boleh kita bikin kete kancil dia jadik tin sardin. *geram geram

Azure said...

takpe tinie..u did the rite thing!

mmg berlagak la diaorg..siap ajak gado lagi..eii..tak suka

pinkiss said...

ish.. geram aku nih! pangg! kat tiga² minah tu.

sila cabut enjin turbo ko, hempas kat kancil tu. sure kemek punya.

masih geram lagi nih. P.M.S !

Beautiful Disaster said...

nape xjerit blk kt die ckp ceni

"benti kt KFC lar weh. ko banjer mkn!"

haaaaa. konpem die xjd gaduh dgn akak. hahah.

SYAbAR said...

Yang penting tiada kejadian yg tidak diingini berlaku. Tuan dan kereta selamat. AMIN.

Dik... buka blog akak. Camna ni, hanger joyah spot 10 dlm tgn. Setakat nak collect area KL, opis hubby dekat sgt.

Deqna said...

kurang asam tul lah.. kalau aku, aku pun bengang. cuba kalau ryn ker kak sarip ker ada dalam kete ko, mau ko benti kan?

TiNiE said...

payiet >> mmg aku geram tahap tehapa nih..

azure >> mmg pun taknak gadow style diorg tu..tak bertamadun punya org...

pinkiss >> aku ckp kat diorg "PMS!!!! - pi mampos sana"

BD >> uurrgghh, kasi sejuta pun aku takmo kwan ngan org cenggitu..mengong

syabar >> amin. ok saya dah roger stok arini ada 5, lagi belen nex week yer kakmin..

deqna >> betul tu na, aku rasa kalau aku dgn 2-3 org lagi lam keta harus la diorg nak sakat² aku centu, memontang aku sorang..chis chis chis

@e_da said...

Eksyen nyerr bebudak tu.. berani sebab bertiga kot.... kak take care...

Baby Lyana said...

alaa...budak baru dapat lesen tu... tengah ciwi la tu.. perasan habih terror...err dia besaq dr hang ka? kalau yer, memang dia ingat dia leh ngap kot..dia x tau, kau ade black belt kaler biru..

paperpun, sabo ek..kat kl ni makin byk driver gila yang tak sabar2 nak masuk lubang kubur.. oppss

Anonymous said...

amboi! brutal nya mereka2 ini.. iskh, iskh..

sabor je lah..

Mya said...

positipp kak, positip....

tp klau aku ada situ, mau aku pun ajak ko gaduh dgn diorang kak.. haa betul ckp payiet. dorang berani sbb ada geng je tu. cuba sorang2 tengok...???

Diamilikku said...

tu pompuan ka betina tu

fham5579 said...

ish x suka la pompuan prangai style ni...eiiii

TiNiE said...

eida >> thx da..yeap, diorg berani pasal memasing dok provoke diri memasing, nak tunjuk hebat, puiii

shaf >> passenger sebelah driver tu mmg ala² tembam...dia pun kemain lagi cam meroyan lam keta tu..haih

irma >> aku mmg shocked!!!

mya >> yerla, kalau akak ramai takdernyer diorg nak wat onar centu..giler

sone >> entah la sue, driver tu pakai baju kurung, freehair la..tak lawo pun..gelap...hikss kot kuar cam muka erra fazira kaa...sejuk gak perut..chisssss

hanim >> tah apa2 kan nim...eeeiii

prebetsabu said...

apa no plate kancil kurang ajar tuuuhh...?

aku slalu gak balik pj umah mak aku.. klu teserempak leh lenyek ngn triton tuuu...

huahuahuahuah.. kejam di situ

TiNiE said...

prebetsabu >> tula, aku bukannyer nak berniat apa² thats y aku pun tak fokus nak amik plate number kancil kurang pengajaran tu...ishk ishk..betul² kalau jumpa lenyek jer ngan triton ko tu...

Baby Lyana said...

ala..setakat tembam.... kau kasi ceramah agama sket.... tazkirah sket.. hehehe..diam la...eheh..apsal YM mu harini tiada? adekah sebab hujan?

heart my community