Followers

February 10, 2009

Puteri Gunung Ledang da musical, season III - part 2 (superb!!)

perjalanan ke istana budaya sungguh menguji keimanan dan kesabaran. kami kuar lepas maghrib around 7.45pm centu. masuk jer lebuhraya mahameru somewhere dekat simpang nak ke BNM, pehtu atas lagi sblm PWTC segala jalan adalah jem amat. aku sembang2 ngan en.nahar bagi dia tak boring. mau satg jengoi kepala mengong dia ajak takmo p harus aku meroyan.

dah sampai IB around 8.35pm. dlm tiket katanya show stat 8.30pm. org2 paking asik la preet..preet. soh masuk dlm. lepas sorang, sorang preet..preet soh masuk. kami pun masuk..masuk..masuk...end up sampai ujung balai seni pun nan ado paking yg proper. kat sini pun aku dah cuak takut en.nahar bertuko pkran lagi. alhamdulillah, dia dpt gak park keta dia yg tak seberapa tu.

jalan lenggang2 kangkung laju-laju takut tak sempat tgk whole show. elok jer sampai. org masih penuh kat foyer. tarik napas lega lagi. means blum masuk la. selisih ngan si genit atilia. kecik jer org nyer. dlm 8.50pm centu penonton dibenarkan masuk.

show stat tepat kul 9pm. permulaan crita adalah berlatarbelakangkan Majapahit. constume adalah sumer lebih kurang sama. ceklat jerrrr. pehtu pompuan2 nyer sumer pakai ketang kedada. si raja Majapahit, Adipati adalah AC. si gusti puteri adalah Tiara. mmg pelakon adalah maintain dari season2 lepas kan. oh! aku begitu teruja dgn scene2 PGL nih. bukan kata scene jer, sound system. pelakon2 segala2 la. nama pun tak penah tgk teater kan. harus jakun sebentar.

selepas si gusti puteri melarikan diri ke Melaka, INTERMISSION. break 20min. giler lama. en.nahar sempat kuar g mens. aku maintain ayu kat seat. pehtu scene kat Melaka plak. sggh warna warni. lagu2 kat Melaka ni ala2 hip hop plak. sekali lagi kekaguman aku tak dpt nak ucap ngan kata2. mmg teruja habis. tapi aku jadi meremang bulu roma bila si AC bercakap. ala2 seorg raja yg kejam gitu. masa di Melaka ada scene gelak2 humor antara putera mahkota, hang tuah dan sultan Melaka, Sultan Mahmud (Adlin Aman Ramlie). mamat ni pun kemain terror lagi menyanyi, menari. hang tuah jua suaranya begitu lemak merdu. tidak serupa namanya yg ala2 mat saleh gitu.

view kami adalah cantik. mmg clear. manataknya, aku tanya org sblh (staf bank jugak) katanya rega sebenar seat kami itu adalah RM253 satuhah kalau kali 2 RM506 huhuhu. harus aku terkejut terbeliak bijik mata. apa2 pun terima kasih la pada pihak berwajib yg bertanggungjawab merealisasikan impian aku dpt tgk teater secara berduet ngan en.nahar. dahla, panjang pulak ulasan aku nih. nanti ada yg hangin pasai turn depa p tgk tak sampai lagi. kkdg jadi org pertama tgk bes plak. pasai leh ciwi2 ngan org yg tak pi lagijelir.zasssssss......



posey2 sblm stat show.



aku dpt amik last shot ni pun dah cukup excited.
org IB adalah sgt strict. once diorg nampak jer hp/kamera ko nyala, dia suluh ngan laser pointermarah. mmg tak kasi chance la. las ni pasai show dah abis kan. ko amik laaa.



aku dan en.nahar antara yg terawal kuar dari panggung.
so, sempatla posing kat poster. jadikler.
love


p/s bertambah minat sama itu AC.cium

16 comments:

Mya said...

kan sy dh kata. teater mesti best punya. expecially teater musical. jarang sy tgk yg mengecewakan.. apa lagi PGL yg gempak gini kan.. syabbas kak... *motipp syabbas pd akak? :p

AQisH said...

ooo..dpt gak ler pegi yer..bestkan..x rugi pegi tgkkan ;-)

MariaFaizal said...

Awwww...... so romantic!
Bila lagi nak 'bercuti'from anak2 & bermanja dgn cik abang, kan?
So lucky!!!
Ada pegang tangan cik abang tak masa watch the theater? *wink2*

fham5579 said...

ya ampun rega tiket...syok arr k.tinie dpt free cenggini erk. saya lalu gk IB mlm tu...mmg byk betui keta parking area situ...trus teringat k.tinie...dok kata dlm hati k.tinie ada arr ni kt dlm....
k.tinie, amboi la ni ber imej ekin sesajer...brp lai dh beli ni? harus kena dilantik jd duta tudung ni nih

TiNiE said...

mya >> motip syabas pasai akak berjaya gakla p nonton itu citer..tqtq..

AQisH >> betul kak qish..mmg berbaloi!!

kakkimie >> hakhakhak, takder nyer dia nak pegang2 tangan bagai..mmg tak romantikos pun en.nahar tu..

hanim >> ala beli tudung tu 3 lai jer..dah senang sarung..sarung jerla nim...syok ooo dpt tiket free!!!

Dj Epoi said...

Teringin Gua......
Kang...Su tak meroyan....
Gua yang meroyan hahahahhahah...

Baby Lyana said...

pergh..bestnya gi dating..aku last tgk teater ialah teater "HIGH SCHOOL MUSICAL" senelum beranak..tiket free...

TiNiE said...

dj epoi >> pone, kalau nak impek lagi baca citer PGL ni visit dak ni nyer blog http://sultanmuzaffar.net dia nyer penceritaan lagi tangkap leleh bebbb...

shaf >> ala, rezeki tiket free jer tu aku ni..kalau tak, tak merasa gak huhuhu..syukur syukur...

alladiin said...

Tiba2 teringat waktu sekolah dulu, lari keluar dari asrama nak tengok teater wayang china..sepanjang menonton, mata pedih dgn asap colok dia..

aramis2177 said...

waaaa tinie...syoknyaaa.....aku mmg suka gila tgk teater nih!leh layan jaaa....iskkk...kalau aku ada kat sana sure aku terjah gak IB tuh.....uwaaaaa......jeles!!!!

TiNiE said...

alladiin >> laa wayang cina pun layan gak...pa per jer la en.ashri, janji hepi...

farah >> alah, takder mender pun..sonot la sat..pehtu cam biasa balik laa...

Anonymous said...

masa k.tini citer en. nahar cari parking susah tu ingat kat somi cek gak. Dia tu ala2 sentap tau..cari apa2 tak jumpa mula la naik hangin...tp papepun cara solve memang same la..sembang2...cuit2 kasi cool..he he..namepung cousin kan...tahniah coz citer gak pasal PGL leh layannn
-surai-

TiNiE said...

surai >> lelaki mmg centu, suka nau nak emo..kita la kena control keadaan...PGL tu layan kan jerla ek..

Deqna said...

uwaa turn aku lama lagi nie.. rasanya show yg paling last kot pada 21hb nie...

TiNiE said...

deqna >> ishk ishk..sabo ek na..yg penting ko pegi..mmg meletup2 pun PGL kali nih.. *ada efek letupan*

salzahari said...

JELESNYA! org dpt free ticket... harus la aku tunggu yg CD je, sbb thn dpn katanya Ida Nerina jadi gustiputri, aku tak minat dah.

heart my community