Followers

August 07, 2008

Pengalaman bersalin 4th Edition - Part 2

dan...aku pun masuk la labour room...dah bawak segala beg baju bagai..dah dpt wad pun...mak aku ada sekali...pong pang pong pang...landing la atas katil...wat ctg...nak tgk ada kontreksyen tak..nurses dah wat VE ada la opening 3-4cm..tapi kontreksyen tak brp regular...boleh malam tu aku tido ngan nyenyak sekali selepas tgk citer JANGLUPLIR kat astro ria...org kalau ada kontreksyen tu...nak lelap pun susah..aku enjoy jer tido...



so bersambung la di pagi 030808 masih di labour room...tepat jam 9am, gynae aku pun dtgla cek...godek p godek mai..dia kata tak brp ada progress laa...nanti dia mai tgk lain...peh pehtu dlm kul 12noon centu dia mai cek lagi..ada la nak masuk 6cm...dia pecahkan water bag...aku dah tak sabo dah nih...somi ada jer di sisi...kkdg dia ilang gaklaa...aku enjoy jer pasai lam labor room tu ada tv..astro hbo segala ada...las las dlm kul 2.45pm...doc mai cek lagi..dia kata paler bb tak engage...dia cuba betulkan..tak leh gak...dia riso...lam otak aku ni dok pk..kalau dia sebut jer nak czor..aku nak..aku nak..walopon berdebo..aku dah penat la weih....daannnn dia sebut jer czor...dia kasi surat aggreement bagai..aku tanpa pk panjang sign jer...somi terkebil2 tgk peel aku...lam ati aku pun cam pelik gak..betoi ker apa yg aku wat nih....


so, disorong la aku masuk lam OT...somi ikut takat pintu masuk OT jer...pehtu masuk lam one of da operation room....time nk suntik epidural tu..cam saspens gaklaa..badan kena lentur jadi cam udang tu...toooottt dicocoknyer bakang aku...tapi aku masih menten..dah redha kan..kena la pasrah...dah tgn kiri kanan letak atas pot...dah ready...gynae pun dah pgg perut aku...(aku rasa laa..pasai masa tu dah takder rasa dah..bius half badan)....aku tgk jam tpt 3pm...daaannnn 3.05pm choih...bb pun kuar... dah diorg cuci dia segala..diaorg kasi la aku cium amik bau aku...ishk kagum sungguh aku....dgn tak rasa apa...tetiba jer bb leh kuar..ishk ishk ishk....pehtu adegan jait menjait..gynae dok gitau la kat aku..skang nak jait apa..nak jait apa..sampai la ke tahap nak jait lasss kulit laa...aku pun yer yer..jait laaaa......dah setel sumer....asisten2 dia angkat la aku..terus tolak masuk wad........

1 comment:

mama said...

best kan czor..tak rasa apa ohh..aku dah 2 kali ohhh..tup!tup..dah keluaq dah..muahaaaaa...aku kan penakut...

heart my community