Followers

February 13, 2009

diriku semalam

semalam, walopon diriku mc, aku tetap dgn rutin harian. oleh sebab aku perlu ke klinik semula mengambil stok ubat seawal jam 4.30pm aku keluar dari rumah. sampai klinik sekitar jam 4.50pm. setelah urusan dgn klinik selesai tetiba teringat pesan en.nahar yg sudah lama aku tidak tunaikan. dosa kan bantah cakap suami. aku pun ke petrol stesen berdekatan umah. mau basuh EVO daaaa. (kaknonie, ko ada FERRARI. aku ada EVO jerrrr). hampir sebulan jugakla aku tak basuh. asik lenjan je ke sana kemari. bukan taknak basuh, kan sblm ni asik hujan jer.



EVO tgh dilap oleh macha CALTEX


selepas acara membasuh EVO selesai, sesi mengutip ahli rumah plak. memula amik adik aku. mula la berpikir² nak makan apa arini yerfikir. yes! ada pasar malam. terjah pasar malam. cari air kelapa muda. dptla sebiji air kelapa muda. pusing² lagi menghabiskan masa dan kedrat termasuk la wit sekali sedih akhirnya dpt la portion makanan masing² dan terus pulang nak amik anak² pulak.

alkisah en.nahar balik umah, dia pun ngadu tak sedap badan. cek punya cek, ada la jumpa 2-3bijik bintat yg menyerupai campak. apalaga, zasss ke klinik lagi. (3 kali ulang-alik ke pusrawi sehari, haih). doctor cek dia kata takder apa². aik!hah biar betul doctor. takper...takper yg penting en.nahar dapat jugak mc arini. so kami skang ni tgh ber mc secara berduet kat umah yer.

ok berbalik pada citer smlm. aku cek la ubat² yg doctor kasi. sumer ubat² pusrawi mmg kelless. pasal ubatnyer dalam pakejing asal. tidak repackaging. tingat ada isu bebaru ni. klinik swasta menaikkan caj ubat sebanyak 300% kalau tak salah aku (sapa tau tlg betulkan aci?). pasal ubat yg tidak di repackaging mmg mahal sikit. so, tiba² aku rasa bersyukur sgt keje ngan majikan aku skang ni. mmg selalu bersyukur pun. pasal segala ubat²an sefamily ditanggung halal. dari suami sampaila anak². sebulan 16kali dtg klinik pun takper. pehtu aku tingat plak saudara² kita kat GAZA nuuunnn. yg segala²nya kurang. makanan pun susah dpt. apatah lagi la ubat yg berkualiti. tak macam kita kat Malaysia ni. segala²nya mewah. jom angkat tangan sumer bersyukur. Alhamdulillah.

masa kami sefamily nak meninggalkan tempat kejadian, aku adala ternampak sorang amoi ni. dok tertonggeng² tepi keta dia. dah la malam. setakat lampu jalan jer. harus la tak brp nampak apa yg dia cari kat tepi keta dia tu. dia cuba suluh dgn lampu henpon dia. masih tak jumpa. masalahnya, dia pakai adoi! suar pendek sependek² suar. baju seketat² baju. en.nahar kata amoi tu mungkin ngah cari berlian dia kot jatuh. aku soh en.nahar nengok. en.nahar membebel "ishk, adaka nak soh org tgk". heh, aku kena marah balik. sarah plak yg tgk. sarah gitau kat adik dia. "dik, syeksi dik". alamak, terus aku betulkan conversation tu. "bukanlah. kakak, adik tu haaaaaaaa..teksi kat depan tu tgh cari penumpang" cuba alih perhatian diorg.

dan kami pun pulang. sekian cerita aku petang semalam.penat

9 comments:

Diamilikku said...

uishh bahaya anak2 kak tini...sheksiiiii...hahahhahaha....nasib lah ibu pandai cover line kan..kalau tak..cuci mata la PPG tuh

pinkiss said...

seb baik ko sebut EVO. kalau ko sebut ferrari.. haruslah lehermu ku jerut.

Mama_Aqish said...

Ganas tu budak sekarang ni tecik2 lagi dah pandai.....ni la kete EVO yang selalu VROMM........VROM.......... kat opis kitorang masa amik CIK MIMI kan????

Deqna said...

si sarah pun dah pandai tgk org syeksi.. wah

ieza said...

anak2 la ni bijak...cepat jer paham keadaan sekeliling

payiet said...

fuyyooooo kak tin ada eebo tuh?! aku terkagom. nyehh huhu

TiNiE said...

sone >> budak skang cepat tangkap la..nak² yg negatip..haih..

pinkiss >> takooottt...

mama_aqish >> yerla, evo tula..hahahah

deqna >> tula na, mana dia belajar tah..

ieza >> betul tu ieza..

payiet >> haruss kagom, karang kaktin sumpah adik tiri..jadi kesatria bajaaaa kuning!!!

Baby Lyana said...

somimu pasti ingat kau suh tengok suarnya yg pendek... hehe,..bagus dia, x mau cuci mata..

eh, encik nahar x kena campak? tapi dapat mc kan? best la tu...mc berduet

aramis2177 said...

hahahhaa..betui kata shaf...
hangpa dua org MC berduet nampaknyaa nooo!!!!hehehhee...xlama lg kot kuaq laaa campak kat badan en nahar tuh gamaknye..kalau xkuaq..hang pi lukih bintik2 or buat mcm anak hang tuh...tampal sticker.....wakakakakakaka....

heart my community