Followers

February 12, 2009

aku dan apam balik


aku dah demam 2 hari lepas. harus la tekak rasa tak sedap jer kan. tapi dlm tak sedap² tekak tu, tingin la jugak nak merasa coq pisang yg marvellous mcm kat kola kedahlapar. tapi tau jerla, kat sini takdergarupale. las las aku decide nak beli apam balik depan mydin dekat umah aku. pas amik adik aku smlm, terus terjah pakcik yg jual apam balik nih.

dah masuk 3 kali aku beli apam balik kat dia. selalu jer dia kasi lebih. aritu beli 6 dpt 7. kali ni beli 4 dpt 5. mudah²an rezeki dia dan aku akan murah selalu. Amindoa. Nengok ke rupaparas apam balik ni nmpk cam hangit kan. tapi sodap. aku sendiri soh pakcik tu kasi overcooked. baru rangup. tapi, 2 kali beli. 2 kali jugakla tak abis apam² balik tu. aku jer makan. org lain tak makan. aku beli dgn harapan anak² akan makan. sudahnyer aku setakat 2 ketul jer leh masyuk. haih, ke tong jua belen yg tinggal. nasib....nasibsedih.

11 comments:

pinkiss said...

aku tak brapa nak suka apam balik versi slim mcm aku. aku suka apam balik yang besar.. haruslah itam sikit pastu jagung dia banyak. yummy..

ieza said...

hi...syox layan bloq tinie...kalau nak rasa apam balik yang sedap...mai beli kat pasar malam hulu langat setiap ari rabu...awek2 jual..sedap..mai try

aramis2177 said...

arghhh...aku tekanan nihh!!!!sampai ati hang!!!huarghhhhh.....mana nak cari apam balik kat sini??huhuhuhuhu...walaupun hangit..aku tau..ghasa dia sure sodap!!!

Diamilikku said...

sone suka yang apam balik mini, yang garing2 tak suka yang isi2 tebal tu...

TiNiE said...

pinkiss >> aku suka kacang lebih, part ttgh kat perut dia tu rangup, perghh..terangkat beb..

ieza >> thx jengah sini. insya-Allah ada rezeki sampai hulu langat sana ari pasar malam, tinie try...

farah >> alaaaa...sori ler farah..aku tak sengaja!!! hahahaha

sone >> yer sama la kita..

Dj Epoi said...

Wei.....dahl

Dj Epoi said...

Salam....
Dah lama Gua tak singgah....
Owh.....demam campak upannya....

Tua2 camni pon bleh demam campak ka?
Ingat budak-budak ja?

alladiin said...

aduh.. fobianya saya dgn perkataan apam balik tu...

TiNiE said...

dj epoi >> pasai wa tak penah kena masa budak2 la kena nih..huhuhu

alladiin >> sabo en.ashri, ok per apam balik...

Anonymous said...

mmm coq pisang kola kedah memang best..dah lama tak makan coq psg nangka..teringat kat pak cik tu..kena demam campak ka? ciannya..try tanya org2 tua petua nak lega. semoga sembuh ya
-surai-

TiNiE said...

surai >> tula surai ooi, mana nak dpt kat sini coq pisang lagu kat kola..pasai campak tu tgh dok wat ikut petua la la nih...haih

heart my community