Followers

February 05, 2009

diganggu makhluk HALUS


pepagi tadi dah sudah anto anak2 n adik aku pg keje, aku pun meneruskan perjalanan ke opis. nmpk jalan yg aku nak lalu tu jem amat. aku pun decide nak lalu jalan short cut, kira nak elak dari jem tula. aku stop kat satu gerai tepi jalan. up cucuq 3 jenis. 3 ketul coq keria, 3 ketol coq badak n 3 ketol coq kacang. lepas bayo n salute seround kat pakcik tu (tipu) pasai menten rega cucuq 3 singgit, aku pun meneruskan perjalanan ke opis.

sangkaan aku meleset. jalan yg kusangka tak jem, jem juger. aku pun rilek2 sesambil ngap coq badak seketul tup tup dgn tidak semena-mena....


coq badak jadi mangsa ngappan aku di pagi ari

pandangan aku kabur, fikiran aku kosong. aku seperti tidak berpijak di dunia yg nyata. tapi aku kuatkan semangat. roh dan jasad aku tak boleh terpisah. aku tgh drive nih. nanti boleh mencelakakan org lain. aku berdoa ya Allah ya tuhanku, selamatkan la hambamu ini....

*sila abaikan perenggan di atas...gimik je tu*
sambung balik dgn tidak semena-mena, aku rasa ada samting yg meniti ditepian bingkai spek aku. aku kuarkan spek, laaaaa objek ni ke pun. sggh gumbira ia berjalan terbang bebas di persekitaran tpt aku drive tu. sudahnyer, tgh dok taip entry ni pun, aku pasan yg ia jua ikut aku ke dlm opis. haih.....

nampak tak makhluk halus tu???

haaa sampai lam opis, ia masih meniti di tepian bingkai spek aku......


10 comments:

Beautiful Disaster said...

hah. die nk "anta" sesuatu kt akak x? jeng jeng jeng. mayb dapur yg xpyh pakai karen n api mungkin?

Baby Lyana said...

hahaha..tajuk x ingat... perghh..aku ingat ya-ya la kena sampuk :P

pinkiss said...

nasib baik bukan kala jengking tumpang lalu kat titian tuh..

TiNiE said...

BD >> syok gak ek, kalau dapow takyah pakai karen or api...jimat, jimat

shaf >> gimik weih..

pinkiss >> harus aku di spital skang kalau kala jengking jua yg meniti..huhuhu

Diamilikku said...

sone tgk tajuk duk bayangkan semut2..nak nak bila kak tini mentioned beli kuih..sekali ladybird daaaaa..sabar je lahhh

Naddiea said...

kak tinie,susah nak jumpe ladybird dok ikut kita merata.apa kata kak tini bela ladybird tu.tp kaler x baper merah ekk.kalo merah terang tu mesti comei.

TiNiE said...

sone >> sajala, dok merapu tgh2 jem..

shepah >> malangnya ladybird tu dah ilang lam opis nih...huhuhu

aramis2177 said...

uiks makcik..suka tau bg aku dup dap dup dap...dah laa tgh2 peknen nih..sabaq jaa laaa...aku igt dah betui2 kena apa....CISSSS......
aku baca entry ni cuma duk terbayang cucuq2 hang tu weyyy..sedapnyaaa....
p/s: aku dah layan abis dah tali pocong perawan tu.....betui laa kata hang...xbley2 layan ngan anak2 even anak2 aku nak gak tgk citer saspen2 nih...18sx gila2.......

Mya said...

ingatkan makhluk halus apa tadi. saspen aku kak..

TiNiE said...

farah >> gimik la weih, kan..bes kan TPP tu...very da sx gitu...

mya >> hakhakhak..gimik ku berjaya

heart my community