Followers

August 29, 2009

MC di hari kedua

kisah ari jumaat. i'm still on medical leave. seharian di rumah saja. pekerja tak dtg arini cos hujan. aku mengadap pc jerla since umah pun macam kapai pecah sampaila ke petang. sebelum gegas g amik budak-budak aku decide mau memanjakan diri sekejap. mintak permission en.nahar mau potong rambut.

sesampai di kedai rambut berkenaan, tetiba tanduk syaitan yg tak berapa panjang menjadi panjang. terus tanya offer for rebonding. tetiba tingin weih, mau buat rebonding. jgn tak tau, this is my first time doing rebonding n doing something to my hair! gigilllll.

peh, lebih 2 jam weih. tak taula aku nk wat rebonding ni sampai makan masa berejam. walopon palaotak aku yg satu ni digodak oleh 2 org. harus aku set dlm palaotak pasni no more rebonding session. membazir masa aku jer. tapi, demi niat 'to look different' in front of my hubby only *niat nih* aku teruskan jua.

selepas sesi rebonding n alter lebih kurang rambut kasi kemas takderla menjelma jadi rupaparas fasha sandha pun, still rupaparas zamihartini *heh*, en.nahar terjah saloon dgn fatihah just nak inform aku yg dia sudah amik fatihah n my part just to pick up another 3 kids.

dah setel tu, acara pembayaran pun berlangsung. dan dan tu la, tokey kedai tu kuarkan pakej shampoo for rebonding la, minyak la, segala mak neka la. aku pun, malas nak pk panjang zasss jerla. there goes my money di hari yg tanpa aku pegi memana pun. padan muka aku.



:: first time gak ni guna alat ni, peghaknyaaa ::



:: dua kali gakla 2 org ni blow rambut aku ::



:: pakej shampoo specially for rebonding ::


13 comments:

CAHAYA said...

Wah, rambut baru. Get well soon yer.

TiNiE said...

Cahaya : tq C!!

Mya said...

kejung tak rambut akak? sbb sy buat rebonding dulu kan rambut kejung. buat relaxing tak. sukerrrr...

Eta LaZiM said...

wow...pasni guna jari pun boleh... heheheheh

leadleedeea said...

ohoooo rambut baru yek..rambut raya laaa nih yek? nak tgk gambo rambut baru...nak password~!

TiNiE said...

mya : kejung? tak jer...ok lembut selembut bayu...

mamaqaypo : kan. semestinya..ehek

leadleedeea : hmmm gimana nak kasi tau lead ek, ok la akak zass kat blog lead jerla...

Ako Retna said...

pstt ko straigten rambut ko ker? hhee psstt rambut raya ker ;-)

Irm said...

wah... awal nya set rambut baru utk persediaan raya ke tinie?
:-)
amacam? hasil nya cun tak?
berapa sen aaa?
aku pun tingin la plak.. hahahaha..

TiNiE said...

ako : rambut aku ekceli agak stret la..tapi gediks nak tgk jadi lagu mana kalau wat rebonding..tak jadi apa pun..heh

irm : hasil rambut tu ok. agak mengujakan, tapi rupaparas ku tatappp segitu jua..hihihi

payiet said...

aku takot tgk muka ko dicrop kak, mremang bulu mata

mama-syira said...

tingin nak rebonding, last buat 2 tahun lepas. tapi memandangkan ada anak, bila kah kala nya nak pegi nak tinggal anak selama berjam2 tu. huhuhu

TiNiE said...

payiet : itu bukan crop la..itu negative org panggil heh...

mama-syira : kan, tu sbb tinie amik kesempatan time weekdays on mc sblm gi amik anak2 kat neseri...

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

bkn rambut k tinie mmg straight ka masa school dulu? x pa la..nak raya pya psl

heart my community