Followers

August 10, 2009

adik SR yg takder pasaan

hari khamis lepas. ajak kakjue kuar lunch hour. standard la manager bz sesado kan. walopon dah kul 1pm, tapi dia tatap lum setel keje. keje. keje. keje. dah setel keje makanya aku, kakjue n lia pun cargas dgn tiada idea langsung mau lunch di mana.

aku kata, kita g jerla kat jayaone tu. dah sampai karang pandai la pilih which kedai nak masuk. akhirnya sepetak suara kami ke SR saja. tapi still aku takder idea apa mau makan *ngengada kan, padahal aku yg beria ajak kakjue kuar*.

dah decide mau makan, kami pun panggil la itu adik waiter. adoi dik, ko mau keje ke tak. kalau ko tak smgt mau keje, ko balik jer la tido. dah la amik order pun main ingat² jer. mesti dulu ko ada masuk kelas sudoku kan. mmg brilliant la memory kau. aku order mushroom soup + bun, lia tomyam kung, kakjue lak japanese soba. aku amik iceblended mocha caramel with cream, lia n kakjue green apple kasturi.

lepas kami order, ada la masuk satu kapel nih. diorg pun panggil adik waiter tu gak mau order lagi sekali adik tu wat endah tak endah jer. adusss mmg bikin darah aku naikla. walopon org tu takder kena mengena ngan aku kan. tapi aku ttp rasa panasssss jer. heh. emo.

dah abis kami makan, kakjue n lia terus kuar manakala aku ke kaunter mau setelkan bil. laaaa adik tu gak yg jadi cashier nyer. ko sggh multitasking dik. syabasss. tup tup kakjue masuk balik, lalu belakang aku sambil inform yg dia tertinggal kunci keta. surprisingly, adik itu dgr lalu tetiba dia begitu bersemangat sekali. aik, dgr plak ko kan. yg tadi org panggil ko bebetul ko sekadar di angin lalu jer. ni takder kena mengena ngan ko, ko plak siap kasi nasihat kat kami soh hati-hati la ngan belongings segala. katanya, bahaya ooo tinggal² kan barang nih. katanya dulu ada customer tinggalkan henpon canggih gakla pehtu aku dah malas nak layan dia.

sukati ko la dik, janji pasni aku harap ko belajar² la customer servis sikit. walopon rakyat mesia ni tak kesah sgt dgn customer servis kan, tapi demi masa depan ko gak dik ooooiiii. *tetiba*



:: tiga org ahli majlis ::



:: foodies ::



:: green apple kasturi ::



:: adik waiter itu cum cashier jugak ::



:: sempat tapau kek coklat kacang walnut ::


9 comments:

payiet said...

Kak, Kem salam maut ngan mamat waiter tu

joegrimjow said...

kaloriii

Naja said...

mamat tu bekerja di bawah pengaruh tekanan perasaan kot...

CuTeMiUt78 said...

uikkss... gitu la plak..sib baik ambil order tu betul menu nya..

jom join contest kat blog kita.. :D

Mya said...

awasss kamu adik SR!

Eta LaZiM said...

report sama BOSS dia jer....

TiNiE said...

payiet : insya-Allah, rasa2 aku dah tk pegi la kot dlm masa terdekat nih..

joegrimjow : uurrgghhh...

naja : mungkin²..logik

cutemiut78 : nasib betul...baekkk..zassss

mya : kan..jenuhla asik meng awaskan org jer..

mamaqaypo : agaknyer dia pun cum boss jugak..hahahaha

Dee said...

tinie..sbb yg lain gi semayang jumaat kot..hahaha..

TiNiE said...

dee : kejadian hari khamis la dee...

heart my community