Followers

July 29, 2008

aku dan idaman hati

aku penah citer la dulu yg sejak aku peknen kali ni...aku ngidam yg bukan2...contoh entry ini , ini dan ini terbaru dlm bulan ni plak aku dah berjaya memiliki ini tapiiiii....ada citer di sebalik sesudah pemilikan harta terbaru aku nih...bnyk duka laaa....

ekceli aku cam dah hopeless ngan natang tuu...sampai aku dah pegi balik kedai yg aku beli tu..nak pulangkan..nak amik yg bebetoi lappy laaa...ini pun lappy tapi spec dia rendah sgt...OS pun linpus linux jerr...yg dimana segala modem tenet tidak di sapot...huhuhu...(aku dah g maxis centre..nama blacklist la plak...adoiyaiii lagila hopeless aku menimbun2)

las las aku berjaya gaklaaa instol win xp secara berhemah kat kedai berdekatan...so, aku dah bernyawa balik...tinggai nak subscribe memana tenet jerrr...nak mencukupkan pakej lappy n tenet...

di suatu wiken, aku dah berjaya bolos ke the curve (walopon sebenonyer aku tak larat, tapi demi menghajatkan yg satu itu..ku gagahi jua)...hasil info dari kroni2 terdekat mengatakan kalau p subscribe kat booth2 dia tak kira nama kita bleklis ke tak...so aku n adik aku dgn jitu terjahla da curve...meninggalkan pp gals semasa mereka2 ketiduran di celah tiak ayah diorg...dpt laaa aku sepakej di bawah...yeahooooo, alhamdulillah lengkapla sudaaa...dan insya-Allah dpt aku berpantang dgn penuh IT sekali...hehehehe...itu jerrrkkk...

ramai jugakla yg teruja ngan saiz lappy aku tuuuu...dan ramai gak yg tak sangka saiznyer begitu kenit sekali...aku amik pakej maxis brodben jer..yg advanced (ZTE) RM78/month (since aku dah potong pakej astro aku jadi sbln RM60 jer so aku rasa releven la topap kat tenet plak) pakai modem yg putis kat tgh tuuuu....still mobile laa..senang gakla nak usung sana sini...somi pun cam ok jer...dok blajo2 bertenet...malam aku kasi can la ke dia...since siang2 aku dah ngadap kat opis kan...janji pueih....

p/s antara individu2 yg terlibat secara langsung dlm ini citer...terima kasih yg tak terhingga kepada lia, azhar n pone dlm merealisasikan impian mak yong/mak dugong ini..heheheh

6 comments:

tipahvogue said...

kak, kena bayar advance RM tak nak sign up maxis broadband tu ek?

TiNiE said...

bayo satus jer mie...pehtu register...within 2 hrs dah leh guna..so far takder prob laaa...mmg lancar dan sgtla direkemen..tapi kena cek gak la area awak duduk tu ada kaverej tak..itu jerr

Mya said...

sungguh sadis cerita ko nie kak. tp ok la tu dh setel segala kan. nanti masa pantang, jgn lupa update hari2.. :-D

TiNiE said...

update blog jatuh no 2...agenda utamaku mo chattingg...yiiihaaa!!!!

aramis2177 said...

waaaaa....sunnguh kenit lappy hang tinie....jeles nyaaa...aku ni duk usha2 gak kat sini satu utk aku...( coz yg aku duk pakai ni MAC laki aku...) hehehheee....tp sini agak mahai laa compare ngan mesia punya......isk.....jeles tahap gaban nih!

TiNiE said...

hehehe...bes ooo farah...janji leh chatting cukup daahh...takpa nanti hang balik mesia, hang orat la en rashidi up satu...tapi MAC tu pun oklaa...janji leh chatting..hang bukan dok p mana pun...

heart my community