Followers

September 28, 2009

entry raya : versi raya pertama

pagi raya tu, en.nahar bersama sarah dan najihah bermalam di bukit pinang. since kami balik kedah pun dah last day posa, makanya memasing pun nak amik peluang berbuka di rumah memasing. heh, sapa kata lakibini mcm kami even umah parent dedekat tak gadoh nak bising² raya umah sapa? gadoh gak ooo..tapi takderla perang sampai piyuk belanga berterbangan. ko paham aku, aku paham ko sudeh. janji dpt beraya bersama.

ok berbalik kisah en.nahar bersama sarah n najihah tadi di pagi raya. bgn pepagi tu siapkan aaliyah n fatihah saja. aku pun siap mandi berbaju kurung raya segala la. tggu ayahbonda balik semayang raya. en.nahar pun, katanya pas jer semayang akan dtg beraya di kuala kedah yakni umah aku. sesampai dan secompletenya sumer org maka berlangsungla acara bersalam-salaman, maaf maafan, peluk cium dan sesi mengepau wit raya. moh layan pics.



:: ayahbonda bersalaman ::
:: memohon kemaafan dari ayah dan suami terchenta ::



:: menantu mithali u olls ::


dah sudah acara bersalaman dan makan-makan, makanya giliran aku lak ziarah ibu mertua. sementelah balik ari sabtu pagi mmgla blum sempat jumpa ibu mertuaku itu. siap-siap apa patut terus jalan. tapi kami tidak terus balik bukit pinang, di pertengahan jalan termenyinggah umah umat sorang nih. aiyooo kawan aku nih, raya pertama boleh lak lepak umah kan. ngalahkan anak dara sunti gitu. sapa yg rasa berkenan ngan ini budak, sila jgn memalu contact aku. he is still single n available. bukan apa, aku kekadang aku rimas la ko nih sampai bila nak membujang weih! hikss....



:: fatihah dan uncle azhar ::
:: fatihah dan adam aufa ::
:: sarah, aaliyah dan najihah sedang memorakperandakan menan adam ::

di sini, kami dijamu dgn laksa homemade manthop melethops kebaboom.
sehingga menjilat pinggan u olls.
thank you uncle azhar pasal kasi
wit raya yg merah menyala yg kami dapat sorang satu itu!!! <--- sarah, aaliyah, najihah n fatihah


dah setel di situ, zassss balik bukit pinang.
sekejapan jer kat bukit pinang, zasss balik kuala kedah.
otw kami singgah lagi umah member lama UPM aku.
kat situ aku n en.nahar pun dpt wit raya.
tq kak yus n abg azmi. suka!!!!



:: pics di bukit pinang umah MIL aka umah en.nahar ::
:: layansszzz ::


12 comments:

Eta LaZiM said...

meriah nampak.......

CuTeMiUt78 said...

wah.. sakan gitu

Beautiful Disaster said...

haha. best betul dapat duit merah. wah.. sonok budak2 ni kumpul duit. baby thah makin besar dahhhh.

Dee said...

balik kedah ye tinie..bestnya..

DramaQueen said...

tini.. slmt hr raye ye... :D

TiNiE said...

mamaqaypo : meriah jugaklaaa

cutemiut : hikss..

BD : dah plak akak pesan ngan diorg dpt wit terus kasi ibu simpan, dan diorg mendengar kata..hihihi

dee : yer dee, balik kedah. sgt best!!!

giggle : sama-sama gal.

Naddiea said...

Kak Tini,selamat Hari raya!!terharu i tengok gambar peluk cium itew.huuuhu...

mya said...

uncle azhar orang utagha jugak rupanya yer..

Ieda Zakaria said...

uit ...umah MIL kat Bukit Pinang??? sebelum pekan ker selepas pekan tue...

TiNiE said...

shepah : sama-sama shepah. setaun sekali la kot peluk cium. hiks...

mya : yezzaaa...kami berdua anak kepada pendidik...

mama ayin : sounds like mcm familiar jer ngan bukit pinang kan. umah MIL tini bebetul tepi terowong sebelah kem. kuar jer terowong tu belah kiri. rumah belakang. itula umah MIL ku.

payiet said...

cayalah incik nahar. pada kak tin, kamu sangat bukit beruntung sbb ada family yang meriah uolls. Samat hari raya

TiNiE said...

payiet : bukit beruntung peginya ko kan...mcm² lah ko. alhamdulillah..meriah meriah

heart my community