Followers

October 20, 2008

aku kah yg bersalah??....

petang tadi as usual nak balik umah...dari opis merentas jalan universiti...sampai jalan gasing...ujan maha lebat sehingga entry ni sedang ditaip pun..ujan saling sambung menyambung..merembeskan titis2 ujan yg lebat singgah di muka bumi Allah taala ini... *akukah ni???

ok berbalik pada citer aku otw balik umah...masuk jer jalan gasing, keta cam tak bnyk sgt..apa lagi aku merempitss laaa....jalan mmg tak pasan pun, basah cam biasa jer pasai ujan kan...then tetiba masa merempit tu...aku rasa cam terlanda air yg banyak hingga menyeplash dgn penuh sound efek sekali...sekali aku tgk cermin pandang belakang aku ada satu motor berpenunggang dan berpembonceng sudah honnnnnnnnnnnnnnn panjang kat aku...

huhuhu...ampun...aku tak pasan...pehtu sekali ada plak keta depan aku nk belok ke kanan, so aku pun slowkan la kenderaan aku tu...motor tu memintas sambil hoooonnnnnnnnnnnn panjang lagi siap angkat2 tgn...aku control macho/cuunn jer...tak pandang pun kat motor tu...mungkin dari isyarat tangan dia mengatakan aku takder otak la kot....aku bebetoi mintak mahap lerr...mmg aku tak sengaja...aku pun pembonceng motor gak...dan penah gak ter splash gitu...tapi aku n somi tak emosi...kami tau keta tu tak pasan dan tak sengaja...

aku masih percaya yg warga malaysia tidak sekejam itu mau menyeplash org sesuka ati...melainkan dia tak sengaja....kalau betul pun dia sengaja...pemandu keta tu mungkin ada dendam kesumat yg belum dilunaskan hingga dia sengaja menyeplash si penunggang motor....jadi kesimpulannyer, AKUKAH YG BERSALAH??? kepada penunggang dan pembonceng tadi *kalau terbaca blog aku ni,..... baca ker??* aku mintak ampun dan mahap banyak2 ler...aku tak sengaja....

moral of da story: kalau ari ujan, sila jgn menunggang/membonceng/merempits motor...kalau merempits jugak, kita mmg basah...dan kalau tersplash dari mana2 keta....jgn salahkan keta tu...makanyer, lu pkla sendiri!!! assalammualaikum....

3 comments:

MariaFaizal said...

Agaknya penunggang & pembonceng x pakai baju/jacket kaler terang2 mcm dlm iklan tu kot..So,x nampak la.."Anda Mampu Mengubahnya" kan?

Diamilikku said...

kak tini...
sone pun penah tersplash org..
sebab tak perasan cam nih jugak lah..
dan kena hoooonnnnnnnnnn yang panjang jugak..
huhuhu...kita tak bersalah kan..
ketidaksengajaan sahaja...

TiNiE said...

yer..yer..betoi tak sengaja...

heart my community