Followers

January 06, 2010

kisah jiran ting 12

haih ginilah kan. konsep org berbudi kita berbahasa, org memberi kita merasa. kkdg naik sogan lak aku ngan si amin nih. alkisah...toiiibbb....heh. si amin ni ekceli teman sekantor achikmimi. masa memula aku pindah sini, dia lum dok sini. dia dok servey2 la umah aku nih. las las dpt la dia seketul umah kat ting 12 blok yg sama.

pehtu, ujung 2008 tak salah. babysitter aku sakit. dia jugakla yg kasi kenal sama neseri budak² ni skang. sudahnyer, anak² se neseri dgn anak beliau jugak, habib. so, ada gakla ketika ketika dia tumpang aku, aku tumpang dia gitu kan. tumpang anto ke neseri. tumpang amik dari neseri gitulah.

tah cemana, di suatu hari yg permai dia call katanya mau dtg umah kasi sesuatu. peh, bukan sesuatu dah. ber sesuatu sesuatu. di kasinya hadiah pada semua anak² aku. ishk....pertolongan yg aku hulur takderla hebat pun. sekadar otw sesama kan. tapi, ini pun jugak namanya rezeki anak-anak kot kan. kita redha dan bersyukur jerla. tq AMIN!



:: najihah dpt buku kaler ngan pensil kaler ::



:: sarah aaliyah pun dpt sama gak ::
:: tapi xtra sorang satu set stationery ::



:: suka la kan, dpt benda baru kan ::



:: haaa fatihah pun dapat jugak ::



:: ini lak rezeki pun dari AMIN ::

mudah-mudahan rezeki kamu sekeluarga sentiasa murah yer min. dan ukhuwah yg terjalin akan sentiasa kekal dan berpanjangan. insya-Allah. aminnnnn *seperti nama mu jua*

10 comments:

Queen said...

waaah..bagus2....inilah konsep berbudi bahasa....

aramis2177 said...

syoknyaaa jadik anak2 hang noo!!!! murah rezeki amin nih!! amin!!!!!!

ezzati said...

best kan dpt jiran yang baik :)

TiNiE said...

queen : tulakan..syukuuurrr

farah : haa depa mmg seronok..feveret depa la dpt mengaler gitu...

ezzati : yeap, sgt sgt best!!!

mya said...

rejeki rejeki

ietafakyra said...

ye kak, org berbudi kita berbahasa, org dah bagi kita zasss jer aaa! n jgn lupa ucap tima kaceh lak... hihiihi...best dpt jiran bebaik nih.

TiNiE said...

mya : syukurrrr

ieta : pastilah ucap ta...tula, at least ada gak kita leh harap kan..ni ka masa dok rumah dulu tak kenai sapa..heh

payiet said...

Aminnnnnnn

odhero said...

Rejeki tu... Alhamdulillah

odhero said...

Rejeki tu... Alhamdulillah

heart my community