Followers

September 26, 2008

acara menjemput insan istimewa itu...

dah selesai shopping segala..kami terus la ke PPOC nak amik insan istimewa ini...dia yg bernama kasmah...kalau tak silap aku la...campow taun ni dah 5 tahun berturut2 dia pulang beraya bersama kami di kampung di Kuala Kedah...kesian dia ni...idup sebatangkara...since PPOC akan ditutup kakak aku akan dtg jemput dia dan bawa balik sama2 ke kedah...
inilah insan itu...dia ni attached giler ngan kakak aku...dia panggil kakak aku puan ros (walopon umur kasmah dah 40++)...alkisah kakak aku sblm jadi cikgu...dia jadi warden kat umah oku ni...sumer residential kat sini mmg masyuukk ngan kakak aku...aku penah duduk kejap kat sini masa mula2 kawin dulu...sempat juga kenal ngan mereka2 ini dan paham serba sedikit ttg insan2 istimewa di sini...
walopon diorg oku, tapi diorg ada family, family dtg tinggalkan kat sini pasai kat sini ada aktiviti yg sesuai dgn diorg...so, mcm kes kasmah ni...dia mmg sebatang kara...masa kakak aku citer kesah idup kasmah ni...tersentuh gakla naluri kemanusiaan aku..huhuhu...bersyukurlah kita dgn apa yg kita ada...amin....


* Kasmah

* PPOC - Persatuan Pemulihan Orang-orang Cacat aka Rumah Insaniah Dr Siti Hasmah

No comments:

heart my community