Followers

May 18, 2011

Creative Problem Solving @HCDC - Part I

4hb may lepas, kaktin dikejutkan oleh panggilan telefon dari hcdc.
mintak hadir ke kursus seperti tajuk di atas.
katanya ada last minute withdrawal.
makanya sepantas kilat kaktin zassss.
boleh plak otw ke pj, tersalah jalan.
haiishhh tah apa yg kaktin pk tah.



selain xcited nak attend kos, kaktin jua tak sabar
nak jumpa kkwn lama kat situ.
yerla, dulu kaktin penah keje kat sini.
orang pertama yg kaktin jumpa si YC.
kebetulan plak baju kami sama.




ok ni gegambar pada hari kedua kursus.
peserta kursus kebanyakan pon aku konal.
mcm kekakak JPS. konal sesangat.
tu yg aku zasss juga datang.



sampai awal pagi kekonon nk amik bekpes lam bilik kuliah jer.
sekali kakpip call ajak turun makan sik mak bawah pokok.
dah ado geng, zasss aku turun.



aku satu kumpulan dengan kakfidah, anis, arzuan, raizon, kakchah n alosss
lupa plak dah aih nama mamat tu. budak jks.
ampooonnn. grup kami nama SIMPLE.
memang simple la kepala hotak memasing.
sgt happening.
antara yg masuk lam palaotak aku pasal problem solving kos ni ialah :-
i) masalah terjadi bila apa yg ko ingin tolak apa yg ko dapat.
haaa itu lah masalah.
ii) ia jugak terjadi bilamana ko tak tau punca. kalau ko tau punca itu bukan masalah.
iii) untuk menjadi seorang yg berjaya, sila amik masalah itu sebagai peluang,
kerana di situ jika kita mahu menjadi seorang yg berinisiatif kita akan menjadi orang
pertama yg memulakan sesuatu, memberhentikan sesuatu dan juga yg merubah
sesuatu. gitu :)


:: pokok ilmu SIMPLE ::

pokok ini dicontiang oleh saya ;p


No comments:

heart my community