Followers

November 04, 2009

kisah sopa aku yg panjang...sigh

kan ada berciter kat FB aku beli sopa baru, nak dijadikan citer kisah penghantaran sopa ni mmg makan masa. haaa aku jua beli cermin hiasan besar nak letak kat ruang tgk tv tu. aku bayar deposit ari khamis, dgn harapan malam tu gak diorg anto. tetiba takleh anto dgn alasan lori tak sempat balik dari kota damansara. so, pasrahlah.

next day, petang tu aku pun beria la balik nak ngadap sopa baru. sekali lagi kuciwa. walhal dah janji sekitar jam 6pm musti anto. kul 10pm baru diorg sampai walaupun kedai dgn umah aku 2 saat jer. *yer, aku propa*. dah plak, cermin takleh anto pasal itu nick yg handle kes tak kasi tau aku mau pasang siap. mereka² yg dtg malam tu takder cukup kelengkapan nak drill.

dari sehari ke sehari berjanji, akhirnya ari senin lepas dtgla anto cermin. 2 org lelaki melayu. wit cash nak bayo penuh aku dah get ready la. once setel, aku pun kasi setel la payment. jenuh diorg drill tak lepas². aiyooo dinding konkrit besi ke hapa dinding umah aku tu. end up, diorg takleh gak nak gantung itu cermin. aku kuciwa lagi. seb baik, itu budak sudah ajar aku jgn bayar dulu. soh nick kasi setel jugak gantung itu cermin baru bayo. aku pun ok jerla.

pas diorg balik dlm setengah jam gitu, nick call aku naper tak bayar. aku pun katalah, itu cermin lum siap pasang, tggu esok dah siap pasang then aku bayar. dia pun pasrah jugakla. so, keesokannya dtg la si nick dgn org suruhan yg lain. pendek kata, dah tergantung la itu cermin. heh.



:: cubaan pertama nak drill oleh 2 lelaki melayu itu ::



:: nick dan org suruhan beliau ::



:: gigih men drill dinding yg keras mcm besi itu ::



:: hampir siap ::















segan sebenonya nak post kat blog ni, pasal takder la hebat beno. tapi dah gitau ramai lak yg nak nengok sopa baru ku yg tak brp best ini. so, layankan jerla ek. pehtu dendiam sudah....sengihnampakgigi



9 comments:

pinkiss said...

aku tgk dengan menutup mulut (diam)

AMIRZA said...

perghhhhh sofa itu ala2 datin gitew.. nanti dah siap semua jgn lupa post semua ya.. yg siap lawa2 aku tak sabar nak tgk...

apapun aku tetap jaki jipang dgn itu LCD n deco stone :D

Baby Lyana said...

ok..aku dok dendiam..(hwa hwa hwa)

Delimasari said...

mmg besar sofa nya.
ruang tamu besar mmg cantik le..

SYAbAR said...

wah.. byknya barang yang tukar baru.... bravo2 bila la agaknya nak dpt jemputan pi rmh kau....

suked8787 said...

ok2...i pun nk zip mulut la (hehehee)

Naja said...

lg 10 tahun kot baru aku mampu beli sofa centu.. owh tinie! ayat seterusnye dlm ati je. ngeh ngeh ngeh

iEtaFAkyR@ said...

ngeeee.........*nampak gigi kaw!kaw! la...* sebab kena diam kan!

AQisH said...

fuhhh..mmg beso gedabak itu sofaa ;-)

aku teringin nk tukar cermin ingat nak pi beli yg kat ikea tu jerr huhu..

heart my community