Followers

September 08, 2008

motivasi bersama Dato' Dr. Fadzilah Kamsah

smlm petang, tgh2 dok tunggu nak tgk citer indon Hikmah 2 (walopon aku dah tgk siri tu a few yrs back, tapi aku pulun gak tgk lagi)...jengoi la muka DFK di kaca tv..ekceli hari sblm tu dah tayang dah tajuk tu..oleh kerna aku terpanggil ngan poin2 yg dia bagi tu..aku pun nak kongsi2 la kat sini..poin2 yg aku ingatla...dan tiba2 aku rasa bertuah dan bersyukur sgt mempunyai sebilangan anak di usia begini...hehehehe..sejuk perut ibu ngandung...

tajuk motivasi dia 'bahagia dan redha menjadi ibubapa'...antara poin yg dia sebut yg aku sempat ingat ialah...kita sbg ibu bapa kena seimbang dan siuman dlm mendidik anak2..bla..bla..alamak ilang ingatan la kejap..tp quote ni yg paling aku suker...dan aku ingat...kata2 penutup dia la...

  1. sentiasa bersyukur kerana dikurniakan anak, dan Allah akan tambahkan lagi anak,
  2. sentiasa bersyukur bila di berikan rezeki, dan Allah akan tambahkan lagi rezeki,
  3. sentiasa bersyukur mempunyai pasangan dan ...bukan akan tambahkan lagi pasangan, tetapi Allah akan tambahkan kebahagiaan...insya-Allah...

wallahualam...

No comments:

heart my community