Followers

September 17, 2008

kisah si tengah plak...

smlm pas berbuka...sibuk la nak mengemas plak...since si sulung n si tengah dah biasa makan sendiri..dok sesama kat meja...dpt sorang sepinggan nasi..pehtu ok jerrr diorg suap masuk mulut..takder la kecah2 ke hapa...aku pun dah yakin diorang leh makan sendiri...

so okla...dah abis makan, si tengah duduk kat kusi belah dalam...dah abis makan dia nak g dapow la anto pinggan n basuh tangan...ayah dia sudah menghalang perjalanannya..time ni aku tgh dok menghabiskan sisa2 nasi lam pinggan...aku dgr la gak...dia dok ckp samting kat ayah dia..aku tgk ayah dia wat tak tau jer....aku pun teruskan la pemakanan aku..sekali achik tgk muka aku...rupanyer kawan dok mintak excuse kat ayah dia sebut 'eskemi'....bila tanya, mana dia blajar?? dia kata sarah aka si sulung ajar...bukan 'eskemi' la dik, 'excuse me'... *sengih jer*....
p/s lagi satu dia suka sebut...watcha do it?? *suppose.. watcha doing..*

8 comments:

Dj Epoi said...

Salam....gua yg pertama hahahahah...

Dj Epoi seronok tgk gelagat2 anak2 kita membesar.......,

Nak buat camana ( Mak Dia -Tinie- pon ambik kos Org Potih juga masa kat PD dulu....)

Dj epoi teringat maso...kocik2 dolu...

Ok lah...Dj Epoi ekcose me dulu..k

TiNiE said...

pone >> haluuu...kat PD mak dia amik kos seketeri laa...kos omputih kat serdang nuuunnn...tq pasai jengah naa dj epoi

Beautiful Life said...

lawak la anank2 hang Tinie...macam2 gelagat

Beautiful Disaster said...

eskemi kak tinit..anak2 anda mmg kelako..watcha do it??

MariaFaizal said...

Budak2 memang ingat apa yg kita/org lain ajar.+'ve & unfortunately -'ve pun diaorg absorb.My son dah masuk pre-school,1 day dia balik dia started tunjuk middle finger.Terperanjat K.Kimi & hubby tengok.Then,kitaorg reported that incident to his teacher & turn out to be his seniors in school ajaq(6 yrs old) :P

TiNiE said...

nuwal >> kkdg mmg lawak diorg tu..kkdg....

reen >> sungguh, si tengah suka wat bebenda di luar kotak pemikiran..

kak kimi >> betoi kak kimi..yg sulung saya skang tgh dok gila sebut ba alif ba ya...adoiiii...tension, mana dia dpt tah...siap dok ajar yg no3 plak..

Deqna said...

eskemi.. boleh i drop comment here??

lawak ok anak ko nie... aku memang nak picit jer pipi sorang2 tuh..

TiNiE said...

derna >> watcha do it naa...

heart my community