Followers

May 22, 2008

WGE .... dicabul!!!!

hukhukhuk...tanggal 27hb April, dlm pukul 9am di Mid Valley, parking P1...tepi pintu kaca..aku dan somi memarkingkan WGE.... pehtu dgn bunga2 riang meneruskan agenda pagi tu bekpes kat mekdi...sblm menerjah k4 untuk membeli belah tanpa anak2 di sisi...wooo heaven oooo...hahahaha...mmg kitorg ralit betoi soping...dah abis bayo kat k4..nahar ajak aku round2 lagi..aku kata la ke dia..laaa..apa2 pun anto la dulu bbrg ni..since keta pun paking dekat kan..per salahnyer..then kita proceed lagi laaa soping2 abiskan uwang...dia pun setuju...turun la simpan brg dulu...dan aku yakin 150% yg time kitorg turun anto barang tu..sekitar pukul 11am..kejadian telah pun terjadi..tapi kami hanya berlegar di bontot keta jer...mmg tak jengah dlm keta pun..pas abis sesi memasukkan barang dgn gumbira menyambung balik penyopingan di dlm mid veli...sampai laaaa....pukul 12.40pm centu...

memula aku yg pasan kata kunci pintu depan belah passenger sudah diceroboh..terus aku terpandang meter2 kat dpn driver...sah, lenyap, ghaib..dissapeared...huhuhu..terus aku jerit kat nahar...'bang, keta kena pecah laaa..celakeerrr...!!!' Masa tu nahar dok blur lagi...dok masuk kunci gak nak bukak pintu...aku dah zasss masuk balik cari security...time tula security bertugas dlm konti tu..kasut pun tak pakai....aiyoooo..bikin panasss laaaa....tapi diorg sumer kasi kerjasama laaa...amik gambo..polis pun..dah wat report segala pehtu hanya berserah pada takdir..dan pasrah....

senarai barang yg ilang dan estimated kerugian ialah...meter2 yg bulat2 atas dashbod tu...pehtu safc yg menge'link'kan enjin, radio (radio depa tak amik plak) segala satu kereta...turbo timer...ray ban nahar dan yang paaaaalllliiiinggg aku sayang sekali ilang ialah..jeng jeng jeng...SMARTAG aku!!! huwaaaaa...aku yg beli..lelain aku tak dulik..bukan duit aku....dan aku cam suka jer ilang...so pasni nak paking mana pun takyah riso..tapi riso gaklaaaa...melibatkan kos RM3350 lebih kurang..yg best gak, penyangak2 tu (aku yakin keje ni dibuat lebih dari sorang..) wat keje pakai toolbox laki aku jugak..depa hangkut sekali toolbox2 tuuu mmg bab* ...ishk.. ishk..ishk...keta sapa latu...tula..dulu org pesan takyah..takyah..nak gak pasang yg bukan2 kan..haaaaa..skang sapa susah...takla susah sgt..boleh lagi la jalan...dah takder rezeki kan..nak wat cemana (ayat standard penyedap ati...)

nampak tak wayar terjengoi tu...hasil potongan penyangak..wayar meter bulat2..dah kosong dah dashbod WGE....

kat sini la kalau tak komputer safc tu duduk...pivot timer tu depa tak plak hangkut...


sedih aku tgk laci ni pas kejadian..mmg seram siot..berterabur habiss...SMARTAG aku dok lam ni laaaa...huwaaaaa!!!


kat sini plak letak laci yg ada ray ban nahar tu...dan turbo timer yg dirembat jugak...sabo jerlaa..

2 comments:

Deqna said...

sian, kete ko kena rampok...

TiNiE said...

derna - tula,tapi lagi kesian smartag aku la kena curi..huwaaa!!!

heart my community