Followers

July 11, 2012

Penggemar Perfume(s)

memetik tajuk entry kawan saya a few days ago.
beliau menceritakan tentang kegilaan beliau dgn menatang bernama perfume ini.
saya juga punya kegemaran yang sama.

perfume pertama yg menjadi kegilaan saya dulu kala ialah
lancome oui.
bau nya umpama limau-limau sikit.
ia merupakan perfume hantaran kahwin saya pada tahun 2002.


selepas itu, saya mula berjinak-jinak mengunjungi kaunter perfume di sekitar sogo.
otai saya pada masa itu ialah arwah kakpah. AlFatihah buat kakpah.
dia banyak mengajar saya cecara mau membeli perfume di kaunter.
cecara cemana nak bodek SA memberi free gift bnyk-bnyk.
Ya Allah, aku rindu kau kakpah :(

perfume kedua aku time tu adalah moschino hitam putih tu.
sat google image dia bebetul.

yes. jumpa pon.
moschino cheapandchic.
atau nama lainnya moschino bini popeye.
sedap oooiii bau nya.
tapi, kalau skang baunya agak oldies la kot.
bau-bau woody.
tapi, stilll can go!

lepas pada perfume ni, kaktin terjebak pulak dengan perfume lolita lempicka.
fresh n sweet2 bau perfume ni.
first time kaktin mencuba beli dgn farhana.
dan alhamdulillah tidak menghampakan.


jenis kaktin memakai perfume, ia tak abis dulu pastu beli yang lain plak.
pastu nasib-nasib ler terus pakai or lanting kat mak or adikberadik lain.
ini antara koleksi perfume kaktin di rumah.
miss dior by cd itu paling manis baunya.
sangat nyum-nyum bila disembur.


pleasures tu plak bos kaktin kasi hadiah sempena hari jadi.
burberry touch beli berduet dengan en.nahar.
ralph lauren romance pon beli couple set dengan en.nahar.
hugo boss orange tu abis kaktin pakai. bau dia sedap.
acqua by ga pon beli couple set and lastly yg terbaru dari banana republic.
beli time sale di menara maybank aritu.

semua pesen tinggai separuh-separuh. heh.
itu di rumah, kat opis ni pon sekali kemas-kemas ada gak a few.




semua ni pon org kasi.
pastu yg kotak gold n avon tu kakdina kasi.
ysl tu plak miniature from my SIL pastu moonflower bodyshop
kaktin beli lamaaaaaaaaaaaa dulu.
haih, nampak sangat la jenis tak suka menghabiskan perfume, pastu beli baru
lagi dan lagi dan lagi dan lagi.
kehkehkeh.

 

5 comments:

AQisH said...

aku skrg pakai one drop perfume je ko..haha :p

SYANI said...

Banyaknya perfume.. Saya pun pakai one drop perfume je.. baru boleh dapat banyak bau...

pinkiss said...

Ko lagi banyak dari aku dik tin oiii..

TiNiE said...

aqish
janji wongi!

syani
betul-betul. wongi n variety.

pinkiss
setahun sekali beli jer pong..hehehe

Unknown said...

mcm2 rupa botol ada...

heart my community