Followers

November 20, 2008

pagi ini aku masuk opis lambat....



pukul 7.30am dah sampai kat klinik kesihatan maju jaya...dlm kawasan tmn dato' harun...appointment fatihah pukul 8am...dpt nombor 2029...dlm kul 8.15am anto sms ke boss gitau lambat masuk opis...hanya OK yg dia reply...pehtu nama fatihah pun kena panggil amik berat dan ukur segala...berat dia naik (last month 4.7kg dan arini timbang 5.1kg) tumbesaran yg memberangsangkan...lepas kena se jap...meraung kejap, then terus tertido....next appointment after 2months....lepas anto dia g umah bbsitter...aku pun zasss masuk opis....

ibu2 kat mesia yg ada anak pompuan most probably mesti ada kad pink nih....

7 comments:

Diamilikku said...

owhhh betapa tidak tahunya gue...
kisahnya kad pink untuk baby girl ehkk..kad biru untuk baby boy..
ya ampuuunnnn...selama nih duk tertanya2 gak nape kad kita kaler pink..kad org lainkaler biru...rupa2nya ini kisahnya...apa la ngok sangat gue nih

TiNiE said...

haaaa...kira berbaloi laaa akak ko wat entry ni arini ek..ada gak info sharing..hikss...kkdg tak tergapai akalku jerrr...

Anonymous said...

tini... aku takde pun kad pink itu..adekah sebab aku hantar provate spital..anak aku ade buku lagi..warna biru..

by the way, apsal anak aku punya berat naik sgt mendadak..lahir 2.3kg...sebulan lepas tu 4kg....dan seteleh berumur 2 bulan setengah..beratnya mencapai 5.8kg...perghhh tak larat aku dukung.. hahaha..dah dekat sama berat kucing aku yg gemukks itu

TiNiE said...

shaf >> mmgla, aku pun budak2 tu masa lahir dpt la buku 3org lahir kat pantai dpt buku kaler biru...yg last aritu lahir kat tawakal dpt buku kaler merah...tapi aku konfiden pegi amik imunisation kat kinik gomen so aku dpt la kad2 pink tersebut...as for all my kids diorg mmg jenis kenit2 jer...as long as berat naik ok la kot...

Anonymous said...

oh itu macam ke? aku kan mak yg baru belajar..haha manalah tau.. since aku dah start bawak anak aku gi pusrawi, so aku continue la..sebab semua details dia ade sana..

owhh kau nak kata aku jenis x kenit2 ek..hahah... aku ni katik ape.. tapi, maybe jenis big-size kot..cuma dlm perut aku juga anak aku ni tak mo besar..hehe..takper, yg penting baby ko sihat, ye tak!

TiNiE said...

shaf >> yer yer...ko kira skang ibu yg sedang menimba ilmu...baru anak sulung rilek laaa...wei, takdak niat la hahahaha...dah sungguh depa jenis kenit2...tapi bb hang mmg melethop!!! kebabom...comeyy...tembam!!!

Anonymous said...

hahah... bak kata laki aku.. bumper dia cam bumper mummy..sure tongg*k dah besar... dagu dah berlapis..leher dah hilang..aku rasa nak geyget2 dia hari2...

dah la memanjang dgn jayanya.. ikut daddynya yg tinggi..kalau ikut aku, sure la kemetot..hahah (itu doktor baby aku yg ckp)

heart my community