Followers

April 01, 2009

entry sebabak

lepas amik ppgs, aku singgah jap kat satu gerai jual kuih². ingat nak beli mihun, sekali sarah sudah terjerit² nak kuih hijau (kuih cara). sesampai jer aku kat brader² yg jual kuih tu, one of da brader sudah usha tag aku. aku memula cam 'ape hal ko usha tag aku kan', so terjadilah coversation ini:

brader A : akak ni mesti bnyk duit kan keje kat bank negara?

aku : hohhah , nampak ker? *sambil belek tag yg tersangkut kat leher*

brader A : yer nampak.

aku: takderla, tolak duit bank tinggalla duit akakihikhik. (aku layan pasal dia cute n panggil aku akak)

brader A : *gelak tanda setuju*

lepas jer sesi tunjuk² kuih masa time nak bayo tu brader penjual sudah takder duit kecik. brader tu minta ngan brader A. elok jer duit baki dipulangkan aku pun berseloroh lagi:

aku : *sambil mengambil baki* majikan akak jer tau sign duit nih, majikan org lain takderjelir.

brader A : *ketawa mengiyakangatai*

layan........

15 comments:

Dj Epoi said...

Owh!!!!!!!!!!!!!!! patutlah tak jadik jumpa Gua tghhari tadi....rupannya makan tempat sedap!!!!!!

Siut !!! betul!!!!!
heheheheheh

~Cinta Cukulet~ said...

boleh tak mintak tolong majikan akak signkan duit yg saya buat guna kertas kajang nih haha

aramis2177 said...

ya x yaa laa tinie oii...bos hang jaaa sorg yg sign kat duit tuh kah!!!owh....sungguh aku kagum ada kawan yg keje kat BNM nih!hehehee

cikpuanpijan said...

haha mintak sket duit gaji tinie....belanjer la kite....meh dtg kelantan...

Mya said...

brader A tu ada kiut mcm dafi tak kak?

TiNiE said...

dj epoi : wei..komen kat entry lain laaa..hahaha ok arini roger sushi..jom...

CC : takyah soh majikan akak, akak pun leh sign dik..meh sini meh..

farah : alahai, nak kagum pasaipa..bukan aku yg gabenor..

pjan : insya-Allah

mya : haaa..sikit2 la..manis gitu..

errul_ramli @ MH said...

ish.. rajin majikan ko sign duit berjuta2 unit tu ek.. mesti dia takde keje lain da,,

Naja said...

kagum dgn hang tini.. hang jer leh wat lawak centu.. aku xleh kerna majikan aku x sign duit. ahakss!

Baby Lyana said...

conclusionnya, bagaimanakah nak definisikan ke'cute'an brader A itew, sehingga kau layan dia cakap..haha

Cikgu Ije said...

pilih bulu gak ea nak melayan org. huks.

TiNiE said...

errul : kenala rajin, karang kalau dia tak sign, tidak sah duit itu diperlakukan dgn nilai..haaaa

naja : hihihi tau takpa..

shaf : cute la..sweet..ishk cemana nak conclude aku pun tak tau..ptg ni kena singgah lagi la kot..hahaha

ijechan : sikitlaaa...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

kak tinie ni pandai melawak betul la...mesti budah tu bengang kan??

Baby Lyana said...

amboiiii.. gataiii no.... nak pi lagi tu.. kena ckp kat en nahar ni :)

Beautiful Disaster said...

mule akak layan die. pastu die pulak layan akak. haaa. layannnnn. tp mmg btol lar kan. majikan kite jer yg pndi n blh sain duit. hahaha.

TiNiE said...

mama aqish : budak tu pun layankan jer..

shaf : hakhakhak..ssshhhhh

BD : yer betul!!!

heart my community