Followers

April 13, 2012

KakRos sudah Gila

ini cerita ttg kakak sulung saya.
nama beliau zamirosmi.
kami adik badik panggil kakros saja.
pasai, tak boleh panggil kakzami, memandangkan semua kami pon nama zami.
dulu yer, masa dia sekolah kkwn dia panggil dia zamie.
pastu dia form 4, aku form 1 satu sekolah dengan dia.
makanya bertitiktolak dari situ, dah tak boleh sgt panggil zamie.
kalau panggil jugak, kena clarify lagi. zamie mana?
zamirosmi? zamimarni? zamihartini? zamidarmimi? zamiwarnida?
ok tutup cerita nama aku adik beradik.

berbalik pada cerita sebenar.
on hari cuti pertabalan agong lepas.
en.nahar keje. makanya kami adik beradik decided
nak having lunch di rumah kakros di klang sana.
aku nompang kasih alza achikmimi.
aku memalas nak drive, pasai lately ni aku suka hilang fokus.
last week friday aku sudah langgar bontot kete org.
cerita ni, nanti-nantilah cerita. if rajin.

kami se alza sampai sekitar jam 10++am gitu.
elok jer masuk rumah, kakros baeekk punya port.
dia skang sedang menggila main game plants vs zombies.
walaupon game tu org sudah berzaman dah tak main.
manataknya, dia baru dapat iphone 4S.
hadiah dari suami terchenta. #TDDMKA.



kemain lagi game ni kalau di apps store kena bayar.
kalau iphone kau jailbreak, dapatlah ko main full version
tanpa membayar sebarang bayaran.
ni kes dpt game full version la neh, yg jadi gila semacam neh.




plak tu, iphone beliau sudah selamat di jailbreak oleh jailbreaker terkenal.
siapakah? sapo laie. kaktin lah. kah!
sehingga suami beliau sudah pulang bawak ikan/udang/kerang bagai,
untuk dimasak lunch beliau masih terhay-nam di sofa itu.

sehiggalah achikmimi berkicau kelaparan.
sudahnya depa dua org jer melompat di dapur.
knowing kaktin n achudida kami hanya amik tender kemas
dapur selepas makan. kehkehkeh.
nasib ler.




taraaaaa.... ini dia hasil masakan beliau.
sambal tumis udang + rebung, ikan gerut-gerut masak tiga rasa,
kerang rebus, sayur campow dan air asam tomato.
ada lagi satu menu iaitu ikan temenung lemak goreng garing.
takder plak pic nya.
takper abaikan, yg pasti mmg marvellous!
setel makan, pakat-pakat membadak balik.
kakros terus sambung pengembaraannya membunuh zombie.
sabau jerla.

6 comments:

emak. bukan penari tiang said...

aku tadak ipon pun menggila main game ni gak. tapi kak, aku ingatkan kakros len tadi. aku nak kakros yang tu tu. sebab dia memang sah gila. kehkeh

Mya said...

rai, tu bukan kakros la.
tu kakwos.
#okbai

emak. bukan penari tiang said...

oh silap. dia remaja purba. memang pelat. R jadi W. standed anak aku.

Mya said...

rai, kesian. umur dah tua bangka berangan nak jadi muda.
gamaknya sebab tu dia jeleskan BFF dia yg bergambaq comey kat fb tu kot? sbb dia tak boleh buat lagu tu?
sebab tak berapa nak comey? kah.

sW33tdARLiNG said...

tajuk sangat suspen membuatkan haku terlonjat nak klik kat tajuk... kah kah kah

TiNiE said...

rye n maya
walau segila mana pon kakros saya, saya sayang dia pasai dia kakak saya. muahahaha

sweetdarling
hikhikhik mana der suspens pong uolls. lite lite jerp... ;p

heart my community