Followers

March 28, 2009

dari nursery ---> car wash ----> sogo = letih!!!

meh nak citer aktiviti aku harini bersamaan ari sabtu. seawal jam 8am aku gi anto ppgs + 1 ke nursery. oleh sebab masih awal, aku decide nak gi basuh kereta tu pun selepas en.nahar ugut soh gi basuh dan siap wat statement "takyah nak kasi alasan hujan, basuh jer". urrrggghhhhh!!! tapi oleh sebab aku berduet jer ngan achikmimi dan masa masih awal, aku on jerla.

sampai car wash, EVO dpt giliran no. 2. achikmimi masuk select belikan roti dan milo untuk lapik perut aka bekpes la kot. achikmimi sudah dpt air latte dutchlady yg MASAM!busuk yucks. najis. dia pun masuk balik select kasi tukar. dah setel EVO dibasuh luar dan dalam kami pun meneruskan perjalanan ke Kuala Lumpur. gelakguling kelakarkan, macam la dok loq staq nak pi KL. zasss jerla. aku plan nak p bukak pintu SOGO.

aku park kat HQ demi keselamatan EVO dan jua duit parking aku. kendian jalan pepelan naik jembatan tamparuli menuju ke MBB. di situ aku buat urusniaga sikit sesambil nak lengahkan masa. kata baru kul 9.30am. lepas dah cross da road nampak la business hour SOGO kul 10am. kami terjah CAMPBELL dulu mau pegi kedai optik. achikmimi nk beli contact lense sempena nak kawin kan. belajar pakai dari skang, takder la terkial² sok masa hari kejadiaan. first time baru nak try pakai contact lense. kesian...kesian. dah kedai tu pun lum bukak terpaksala berkampung di SECRET RECIPE depan pintu masuk SOGO.

first time aku ni nak jadi antara pelanggan pertama SOGO. rupernyer, ramai gak lagi umat manusia yg lain yg sedia menanti depan pintu masuk SOGO tu. sumer pun punya matlamat semasing. yg lebih mengkagumkan aku, pihak pengurusan SOGO ada memberi 'complimentary drinks' kepada pelanggannya yg setia menanti pintu stor itu dibuka. aku pun tak ketinggalan merasa teh 'o' suam itu. sedap.

sementelah pintu stor dibuka, berbondong² lah umat manusia tadi masuk termasukla aku n achikmimi. dlm 10-15min pertama tu, sumer salespersons kena greet customer. hehehe tetiba rasa cam VIP plak. aku ke customer service dulu mau renew itu S-CARD. dan aktiviti menyoping pun berlangsung. aktiviti tamat tepat pukul 1pm. dan terus pulang mau ambil anak². sekian.penat



EVO sedang dicuci.



rupaparas pintu masuk SOGO n umat manusia yg menanti.
SOGO tgh SALE skang.
kelihatan pekerja SOGO sedang meng'offer' minuman itu.

p/s : jom sahut 60 EARTH HOUR 8.30 - 9.30mlm ini.

8 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

glamer la bangla yg cuci evo tu..dapat masuk blog kak tinie lagi..eh..betul ke bangla memandai je huhu

SYAbAR said...

Dulu masa dok kerja kat JPM pun pantang Sogo atau mana2 kedai kat Jln TAR buat sales, cepat je sampainya. Time lunch pun jd cerita. La ni dah terlepas ke cyberjaya, mati akal dah bab window shopping ni

Baby Lyana said...

wah....siapakah yg dok amik gambar bangla ni..sure la masa amik gambo tu, dia rasa sangat glamour... :)

apa2pun, tahniah... anda berjaya menghabiskan duit di sogo :)

TiNiE said...

cinta cukulet : tak, itu indian guy..malaysian juga..

syabar : takperla kakmin, bes gak per dok cyberjaya tuh. cyber gitu..

shaf : dia tak nmpk la aku snap gambo dia..kalau nmpk harus aku pun tak hingin amik..ala, window sopingjer..tak abis bnyk sgt pun..

Abby said...

sogo tu sepanjang zaman sales..penat aku dengar..tapi makhluk yg menjengah perghhhhh!!!..ramai sungguh!!!

Anonymous said...

uiii! i rindu sama jln TAR .. :-D

TiNiE said...

abby sue : betul tu kakmar. umat manusia sentiasa penuh kat sogo tu.

irma : aku pun dah lama tak g jalan TAR. tak larat jalan..

Beautiful Disaster said...

semangat jitu tu nk g shopping kt sogo.

heart my community